חוסכים בדלק - מוציאים את חליפות ההצלה
לאור עליית מחירי הדלק הסילוני, חברת תעופה קנדית מוציאה את חליפות ההצלה מכל מטוסיה - במטרה לחסוך משקל וכסף. במקרה הצורך, הנוסעים ישתמשו בכריות המושבים כאביזרי ציפה
חברת תעופה קנדית בשם Jazz הודיעה כי היא מוציאה את חליפות ההצלה מכל מטוסיה - וזאת במטרה לחסוך משקל ודלק. החברה הסבירה את המהלך בכך שחוקי המדינה מאפשרים לחברות תעופה להשתמש באביזרי ציפה אחרים במקום חליפות הצלה במטוסים שנשארים בטווח של 50 מייל ימי מקו החוף (כ-92 קילומטר). מדריכי הבטיחות הנמצאים בכיסי המושבים מסבירים כעת לנוסעים כיצד להשתמש בכריות המושב כאביזרי ציפה.
Jazz היא חברת הבת של אייר קנדה, ומתמחה בטיסות פנים-יבשתיות, שאינן מתבצעות מעל מי האוקיינוס. החברה מפעילה כ-880 טיסות מדי יום ל-85 יעדים בצפון אמריקה. דוברת החברה הבהירה כי כל הטיסות מתבצעות בטווח המותר של 50 מייל ימי מהחוף וכי מספר הטיסות שחולפות מעל מים הוא מינימלי. היא הדגישה כי הגורם הממשלתי האחראית על בטיחות הטיסה אישר את השינוי.
חליפת הצלה טיפוסית שוקלת כחצי קילוגרם. רוב מטוסי החברה כוללים 50 מקומות ישיבה, ולכן מדובר בחיסכון של 25 קילוגרמים. הדוברת הסבירה כי עם עליית מחירי הדלק, החברה בוחנת מחדש את כל האפשרויות העומדות ברשותה על מנת לחסוך.
הדוברים של מינהל הבטיחות האווירית בקנדה ובארצות הברית אישרו שניהם כי החלטת החברה עומדת בתקני הבטיחות הנדרשים מכלי טיס במדינות אלה.
הוצאת חליפות ההצלה מהווה צעד נוסף במסגרת מאמצי חברות התעופה לחסוך בכסף ובמשקל בעקבות עליית מחירי הדלק הסילוני. עם זאת, אין ספק כי מדובר ב"עליית מדרגה" - שכן זו הפעם הראשונה שחברת תעופה מוצאת לנכון לקצץ עלויות בתחום הבטיחות.
עד כה הסתכמו הקיצוצים ושינויי המדיניות בתחום השירות והנוחות. כך בין היתר החלו חברות תעופה שונות לגבות כסף עבור מושב עם מקום לרגליים, עבור מזוודה שנייה, עבור שמיכות וכריות, וכמו כן חלקן הפסיקו להגיש ארוחות מלאות והפחיתו בכמות האלכוהול המוצעת לנוסעים.