חברת אליטליה ממשיכה לצלול
חובותיה של חברת אליטליה הגיעו ליותר מ1.3- מיליארד אירו, אך היא ממשיכה להפעיל 17 טיסות שבועיות לארץ. מנכ"ל החברה בישראל: הטיסות מנתב"ג יימשכו כסדרן
חברת התעופה אליטליה ביקשה ביום שישי מבית משפט ברומא הגנה מפני נושים עקב קריסתה כלכלית והאפשרות שתפשוט את הרגל. החברה ביקשה מממשלת איטליה למנות מנהל חיצוני שיפעיל את החברה עד שיוחלט על מצבה.
ביום שישי התכנסה מועצת המנהלים של החברה האיטלקית והציגה נתונים קודרים על מצבה, מהם עולה כי חובותיה מגיעים ל1.3- מיליארד אירו ויותר, וכי היא מפסידה כ3- מיליון אירו בכל יום.
מנכ"ל החברה בישראל, פרנצ'סקו סקאנדאלה אמר אתמול כי הטיסות לישראל נמשכות כרגיל. לדבריו, החברה ממשיכה להפעיל מדי שבוע 14 טיסות לרומא ו3- טיסות למילנו וגם לוח טיסות החורף יבוצע במלואו.
כבר לפני ארבעה חודשים, כשהיה ברור שהחברה האיטלקית נמצאת בצרות פנתה התאחדות סוכני הנסיעות בישראל לרשות התעופה האזרחית בבקשה לדרוש מחברת אליטליה ערבות כספית כדי להבטיח את כספי הנוסעים במקרה שהחברה תגיע לפשיטת רגל ותהפוך לחדלת פרעון.
לדברי מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מצבה של אליטליה מעורר חשש לכספי הנוסעים הישראלים וכן לכספם של סוכני הנסיעות.
"בשנים האחרונות קרסו כמה חברות תעופה סדירות שפעלו בקו לישראל - בהן טי.וו.איי, טאואר אייר ואייר מדריד - והשאירו אחריהן נזקים כספיים אדירים לנוסעים ולסוכני הנסיעות," אמר פתאל.
אליטליה היא חברה לאומית, וההערכה היא כי הודעת החברה מכשירה את הקרקע למיזוג בינה לבין חברת התעופה ,AIR ONE חברת תעופה איטלקית קטנה ורווחית. התוכנית היא שקבוצת משקיעים תרכוש את החברה כשהיא נטולת חובות, ותפעיל אותה כחברה חדשה.