שתף קטע נבחר

סיאט מציגה: איביזה - ביצועים או חסכון בדלק?

שתי גרסאות חדשות של האיביזה יצריכו אתכם לבחור - האם אתם מעדיפים ביצועים ובוחרים בקופרה, או שאיכות הסביבה וגרסת האקומוטיב היא בשבילכם. בישראל הבחירה קלה - רק הקופרה תגיע אלינו

סיאט חשפה תמונות ופרטים ראשונים על שתי גרסאות חדשות לאיביזה. הדור החדש לסופר-מיני, שהוצג לפני כחצי שנה בז'נבה, יזכה לשתי גרסאות קיצון - מצד אחד קופרה (Cupra) ספורטיבית עם 180 כ"ס, ומנגד גרסה ידידותית לסביבה המכונה אקומוטיב (Ecomotive).


סיאט איביזה קופרה. 180 כ"ס ממנוע 1.4 ליטר

 

 

הקופה החדשה מציעה במבט ראשון מאפייני ספורטיבית קטנה מקובלים, עם מראה אגרסיבי בהשוואה לגרסה הרגילה. זה כולל חרטום עם פתחי איוורור מוזרים מתחת לסבכה, פגוש קדמי עם פתחים גדולים, חישוקי "17 ופגוש אחורי עם מסיט רוח - בהשראת המתחרה העיקרית, רנו קליאו ספורט.

 

מתחת למכסה המנוע, לאיביזה יהיה מנוע 1.4 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש על, שיספק 180 כ"ס. תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמד (DSG של פולקסווגן) תציע שבעה יחסי העברה ואפשרות תפעול מההגה. ביצועים? בסיאט לא מפרסמים נתונים בשלב זה. במקום, הם מספרים על מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, חיישן לחץ אוויר בצמיגים ואורות ערפל שנדלקים עם סיבוב ההגה לשיפור הראות בסיבובים.


קופרה. אצלנו בשנה הבאה

 

חושבים ירוק

מי שמעדיף את המכונית שלו בגרסה ידידותית יותר לשכבת האוזון, יזכה בפאריז לגרסת אקומוטיב. גם כאן יש מנוע 1.4 ליטר, אך הפעם עם מגדש טורבו בודד ושצורך סולר במקום בנזין. ההספק עומד על 80 כ"ס בלבד, ויחד עם מסנן חלקיקים מאפשר רמת זיהום נמוכה מאוד של 99 גרם CO2 לק"מ.


 

לתוצאה הזו הגיעו הספרדים לא רק באמצעות שינויים לניהול המנוע, אלא גם באמצעות צמיגים נמוכי חיכוך (במידה 175/70-14) ושינויים אווירודינמיים. אלו כוללים סבכה קדמית סגורה, ספויילר אחורי וערכת תיקון תקרים במקום גלגל חלופי - זאת במטרה לאפשר רצפה שטוחה מאחור וייעול זרימת האוויר מתחת למכונית.

 

מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, נמסר כי האיביזה החדשה צפויה להגיע לישראל במרץ 2009, וזמן קצר לאחר מכן תנחת כאן גם הקופרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט איביזה אקומוטיב
סבכה קדמית סגורה לחסכון בדלק
גם הספויילר האחורי עוזר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים