לואיס המילטון מנצח ומפסיד
הנהג הבריטי של מקלארן סיים ראשון את מירוץ הפורמולה 1 של בלגיה, לאחר מהלך עקיפה אגרסיבי במיוחד על קימי רייקונן בפרארי. מנהלי המירוץ החליטו כי הוא נהג שלא באופן חוקי, וגזרו עליו 25 שניות עונשין. המשמעות - מנצח המירוץ הוא פיליפה מאסה בפרארי
שתיים-שלוש הקפות לסיום המירוץ בספא פרנקושאמפ, בלגיה. סבב נוסף באליפות הפורמולה 1, אירוע הספורט המוטורי היוקרתי בעולם, התקרב לסיום. במהלך העונה החולפת, ובוודאי במספר עונות שקדמו לה, צפינו במירוצים משעממים יותר. עם פחות עקיפות ותנודות. אלא שדווקא המסלול הארוך מאד והמהיר הזה, עם מספר גבוה יחסית של הזדמנויות עקיפה, אמור היה להעניק לנו חוויית צפייה משובחת. זה לא קרה, עד אותה נקודה.
לואיס המילטון. גם במירוץ בו ניער מעצמו את תדמית הלוזר, הצליח להפסיד
קימי רייקונן, שניצח בספא שלוש פעמים, פתח מעולה את המירוץ. במהלך לא אופייני - לו עצמו ולאליפות בכלל - עבר אלוף העולם מהמקום הרביעי על הגריד, אחרי עוד מקצה דירוג מאכזב, אל המקום הראשון. נהיגה אגרסיבית, עקיפות מרהיבות ועיקשות ראויה לציון, הביאו אותו לראש החבורה. אז נכון שמדובר היה בהזדמנות האחרונה עבורו לנסות ולהציל את העונה הזו, לשמור עצמו עם סיכוי תיאורטי לתואר נוסף. בכל זאת, להרבה מאד הערכה זכו כמה פעולות הנהיגה הלא שכיחות שהציג.
מאחוריו? לואיס המילטון שזינק ראשון למירוץ, אחרי מקצה דירוג מרשים כרגיל, נכנע לפיני אבל שמר על מיקום נוח, לפני פיליפה מאסה עם הפרארי השניה, הדולק אחריו בטבלת האליפות. מבחינת המילטון, גם אם המירוץ היה מסתיים באופן הזה, את שלו עשה. הגדיל בשתי נקודות את הפער מהדולק אחריו, ושמר על פער גדול מספיק מרייקונן.
עצירת התדלוק הראשונה עברה היטב עבור כל המובילים. גם השניה. בינתיים, דיווחים על גשם שמתקרב ובא החלו להדאיג את הקבוצות. המילטון צמצם בהדרגה את הפער מרייקונן, אך נראה כלא מסוגל להתקרב אליו מספיק כדי לתקוף. עד שהגיע הגשם, שתי הקפות לסיום. רייקונן, עם צמיגים עייפים ומכונית שמתקשה השנה להתמודד היטב עם אספלט רטוב וטמפרטורות נמוכות, האט באופן דרמטי.
המילטון זיהה את המצב, סגר עליו במהירות, ובמהלך אגרסיבי במיוחד, תוך שהוא מנצל באופן לא חוקי קיצור דרך בפנייה האיטית, עבר למקום הראשון. רייקונן - המופתע ודאי מכך שהמילטון לא הניח לו לעקוף בחזרה, מהלך מקובל שנועד למנוע ענישה - עוד ניסה להלחם בחזרה, וניצל הססנות רגעית כדי לתפוס בחזרה את המקום הראשון, אך המשטח החלק לא אפשר לו להימנע לבסוף ולאחר קרב עיקש מהחלקה ארוכה וכואבת, אל גדר הבטיחות.
המילטון נלחם היטב כדי לשמור בקצות הציפורניים את המקלארן על המסלול, וחצה ראשון את קו הסיום. פיליפה מאסה בפרארי השניה סיים אחריו, כאשר ניק היידפלד מביא את הב.מ.וו למקום השלישי.
אלא שלאחר המירוץ הודיעו מארגניו, בצעד שלבטח יעורר לא מעט הדים, כי המילטון אכן עבר עבירת מירוץ בוטה, והענישו אותו בתוספת של 25 שניות לזמן שקבע. זמן השווה פחות-או-יותר לעצירת עונשין של 10 שניות ברחבת הטיפולים. המשמעות המיידית - פיליפה מאסה מנצח את המירוץ, וניק היידפלד מסיים שני, לפני המילטון.
כך או אחרת, שתי ההקפות האחרונות של המירוץ בבלגיה היו דרמטיות, אבל בעיקר סימנו כנראה את העתיד לבוא. אלוף העולם, קימי רייקונן, לא ילחם כנראה על הכתר העונה, אלא יתמוך בבן קבוצתו פיליפה מאסה עד כמה שניתן. לואיס המילטון מצד שני, לפני העונש שספג, עשה צעד חשוב ומשמעותי לא רק בדרך לזכייה היסטורית, אלא בעיקר בניעור תדמית הלוזר שדבקה בו, מאז הפסיד באופן שלומיאלי את האליפות בעונה הקודמת.
כעת, לאחר שמאסה זכה ב-10 נקודות, ואילו המילטון הוסיף לעצמו רק 6, הקרב ביניהם נראה מתוח ומותח מתמיד.
מירוץ בלגיה, תוצאות
1. פיליפה מאסה, פרארי, 10 נקודות
2. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 8 נקודות
3. לואיס המילטון, מקלארן, 6 נקודות
4. פרננדו אלונסו, רנו, 5 נקודות
5. סבסטיאן ווטל, טורו-רוסו, 4 נקודות
6. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 3 נקודות
7. סבסטיאן בורדיי, טורו-רוסו, 2 נקודות
8. מארק וובר, רד בול, נקודה אחת
אליפות הנהגים
1. לואיס המילטון, מקלארן, 76 נקודות
2. פליפה מאסה, פרארי, 74 נקודות
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 58 נקודות
4. קימי רייקונן, פרארי, 57 נקודות
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 49 נקודות
6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 43 נקודות
7. יארנו טרולי, טויוטה, 26 נקודות
8. פרננדו אלונסו, רנו, 23 נקודות
אליפות הקבוצות
1. פרארי, 131 נקודות
2. מקלארן, 119 נקודות
3. ב.מ.וו, 107 נקודות
4. טויוטה, 41 נקודות
5. רנו, 36 נקודות
6. רד-בול, 25 נקודות
7. וויליאמס, 17 נקודות
8. טורו-רוסו, 17 נקודות