אופל תציג אסטרה חדשה בפרנקפורט שנה הבאה
דור שלישי למשפחתית הקומפקטית יוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009. אז למה אופל חושפת פרטים ראשוניים כבר עכשיו? כדי לבלום את פולקסווגן ורנו
אופל תציג בספטמבר 2009 את הדור השלישי לאסטרה, המשפחתית הקומפקטית שהייתה בשנים האחרונות להיט מכירות באירופה, אבל כמעט ואינה נמכרת בישראל - בעיקר בגלל תג מחיר גבוה והיעדר גרסת סדאן (ארבע דלתות). גם היעדרה של תיבה אוטומטית שגרתית, למעט במנוע 1.8 ליטר הפחות פופולרי בישראל מ-1.6, פגמו במכירות אצלנו.
כך תיראה האסטרה, בערך
הדור השלישי לאסטרה ייחשף שש שנים בדיוק לאחר שהדור הנוכחי הוצג בתערוכת פרנקפורט 2003. באותה תערוכה ממש, נחשפה גם פולקסווגן גולף (דור 5), המתחרה העיקרית של האסטרה, ומי שתוחלף מוקדם מהצפוי - כבר בתערוכת פריז הקרובה (באוקטובר 2008). פולקסווגן בחרה להקדים את החלפת הדור החמישי, בגלל עלויות ייצור גבוהות מדי שפגמו ברווחים. הדור השישי תוכנן כך שיהיה רווחי יותר עבור הגרמנים. גם מאזדה 3, להיט המכירות הישראלי שהוצגה לצד האסטרה והגולף בפרנקפורט 2003, תוחלף בקרוב - עוד טרם תוצג האסטרה.
גיל מופלג בתעשיית הרכב זה בדרך כלל לא מחמאה. מול מתחרות צעירות יותר ופחות - למשל גולף ומגאן שיוצגו בפריז, טויוטה אוריס, יונדאי i30 וקיה סיד שכבר משווקות - באופל הבינו שהם צריכים לנקוט בצעד יוצא דופן. אז במקום להקדים את השקת המכונית עצמה, החליטו לשחרר פרטים ראשוניים אודותיה, לצד איורים שלא חושפים הרבה. אולי הלקוחות יחליטו לחכות עוד שנה לפני החלפת המכונית.
מתחבאת בצללים. הגרסה הראשונה שתוצג תהיה במרכב חמש דלתות
באופל מבטיחים שהאסטרה הבאה תציע עיצוב יוקרתי-מודרני מבעבר, עם דימיון לאינסיגניה הגדולה. כמו כן, הם מצהירים שיהיה לה אבזור שלא הוצע בעבר, כמו מערכת שמציגה בלוח המחוונים שלטי אזהרה (מהירות, למשל). האסטרה החדשה תתבסס על פלטפורמה חדשה, ותצויד במנועים חדשים - כך נמסר עוד מהיצרנית, בלי לספק פרטים נוספים.