המכשיר לא אצלך? אז מה - תמשיכי לשלם
סלקום המשיכה לחייב מנויה בגין מכשיר הטלפון הנייד הישן שלה, שנותר בידי החברה אשר הייתה אמורה לתקנו. בית המשפט קבע שתשלם למנויה 720 שקל
בשלב הזה חתמה התובעת על הסכם חדש שבו נקבעו תנאי העסקה שאליה נכנסו הצדדים.
התובעת, על פי עדותה, לא קראה את החוזה שעליו חתמה לפני חתימתה, ואף לא לאחר מכן.
לטענתה, בעת חתימת החוזה הבטיחו לה סוכן המכירות ומנהל המשמרת כי לא תחויב להמשיך לשלם בעבור העסקה של המכשיר הקודם. ואולם משבדקה התובעת בחלוף הזמן את החיובים החודשיים, מצאה, לטענתה, כי היא משלמת 79.90 שקל בגין המכשיר הישן.
התובעת עתרה להשבת 12 התשלומים ששילמה שלט לצורך בסך 960 שקל, וכן לפיצוי בגין עוגמת נפש והפסד ימי עבודה. סלקום טענה מנגד, כי בעת החתימה על חוזה ההתקשרות לשדרוג המכשיר הובהר לתובעת כי החיובים בגין המכשיר הישן ימשיכו לחול.
סלקום לא תיקנה את המכשיר
סגן נשיא בית המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה, השופט אהרן ד. גולדס, קבע כי הוא מסכים עם התובעת, כי הובהר לה שלא תצטרך לשלם בעבור המכשיר הישן. לדבריו: "גרסתה זו אף מתיישבת עם דבריו של העד מטעם הנתבעת עת טען כי החיובים על המכשיר הישן ימשיכו כאשר המכשיר הישן מצוי בידה. אלא, שבמקרה דנן, המכשיר הישן נותר הוא בידי הנתבעת באשר היא הייתה אמורה לתקנו ולא תיקנה אותו".
עם זאת נקבע, כי התובעת לא הצליחה להוכיח את הנטל להוכיח את נזקיה לעניין הפסד ימי עבודה. כן נקבע כי התובעת אינה זכאית לפיצוי כלשהו בגין עוגמת נפש.
נפסק כי התובעת זכאית להשבה של 720 שקל (79.90 שקל כפול 12 חודשים, בניכוי חבילת גלישה בסך 238.80 שקל), וכן להחזר של אגרת בית משפט והוצאות בסך 150 שקל.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין