לעיתים גם רב שוכח מיהו יהודי
ה' מצווה את עם ישראל להיפדות במשפט ובצדק, אך רבּה המתלהם של יצהר שכח את הציוויים העיקריים של התורה
בימים אלה בהם אנו מתחילים מבראשית, נוכל לעיין בספר בראשית בו נכתב: "כי ידעתיו למען יצווה את בניו ואת בני ביתו אחריו, ישמרו דרך ה' לעשיית צדקה ומשפט (צדקה במקרא משמעה צדק) לאלה ה' בחר באברהם" (י"ח, פסוק י"ט). כך גם בישעיהו (א', כ"ז): "ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה". לא בענישה קולקטיבית, לא בגירוש, בעקירת עצים, שריפת שדות, גזל אדמה ומים, לא בשוד ושבר.
בבראשית י"ח, בהמשך ציון היעד שהוטל על אברהם, מתקיים שיח ער בינו לבין ה' בקשר להשמדת סדום ועמורה. עיקרו וגדולתו הוא בקביעה הברורה נגד ענישה קולקטיבית. אברהם פונה לה': "חלילה לך מעשית כדבר הזה להמית צדיק עם רשע והיה כצדיק כרשע. חלילה לך השופט כל הארץ לא יעשה משפט"?!
בסיום הדיון מתברר כי די בעשרה צדיקים כדי למנוע החורבן של שתי הערים החוטאות. כדאי שגם שר הביטחון אהוד ברק יחזור ויקרא פרק זה לפני שהוא מוצא פטנט חדש איך להרוס עוד ועוד בתים.
הרב דודקביץ', רב היישוב של הקנאים והמתפרעים מיצהר, אמר ש"ישראל גנבה את המדינה מהיהודים". הוא הסביר כי ישראל אינה יהודית וכן כי "את הערבים לעודד להגר ועל צה"ל לנקוט לגביהם בענישה קולקטיבית". האם רבם של הפורעים מיצהר הוא מצאצאי אברהם אבינו, זה שנצטווה להוריש אחריו עשיית צדקה ומשפט?
ובכן, מדינת ישראל ויושביה אינם מוצאים חן בעיניו. הוא לא טרח לבנותה, לעבדה, לשמרה ולקלוט מיליוני עולים לגבולותיה. והואיל ובימינו יהודי יכול לחיות בביטחה ובחסות כיהודי בכל מדינה דמוקרטית בעולם, ויש רבות כאלה, ילך ויעשה מעשה ויהגר מכאן למדינות הים בהן יהודים חיים בחירות מלאה. כל שיהיה חייב לעשות זה לשמור על חוקי המדינה בה יבחר, לשלם מיסים, לא לנהוג באלימות, לא לפרוע חוק ולא לנסות לגרש את הגויים.
כישראלית אשמח מאוד אם במקום לתת עצות לצה"ל יקפידו האיש ותלמידיו למלא הוראות של צה"ל ולקיים חוק ומשפט בישראל ובשטחים הכבושים גם כן.
בכלל, אם הוא מגדיר עצמו כיהודי, חס וחלילה כישראלי, אני מטילה ספק גם ביהדותו, למרות שאין לי ספק שאמו יהודיה והוא נימול. וזאת משום שבניו של אבי האומה, אברהם, חייבים בקיום "צדקה ומשפט". רבה המתלהם של יצהר הבז לישראליות, מרומם שמו כיהודי ושולח נעריו הפוחזים להרוס, לגרש ולנכס לעצמם את הגזל.
עומדים אנו בפני הימים הנוראים. אין לי ספק שהרב המתלהם יישא תפילותיו בראש השנה וביום הכיפורים (ודאי ביום הכיפורים שהרי עליו לכפר על דברים הרבה).
אך הנה ראו, שמעו וקראו, אין בתפילות ראש השנה וכן בתפילות יום הכיפורים זכר לתואר "יהודי" או "יהודים". יש ישראל, "ושבת שבות עמק ישראל", והשבות היא של עם ישראל לארץ ישראל. את השיבה הגדולה לא ביצעו הרב המתלהם ובריוניו, אלא חלוצים, בונים הרוצים שלום עם שכניהם והזוכרים שגם הגויים, כל אחד מהם, נבראו בצלם אלוהים "והשופך דם האדם, באדם דמו יישפך כי צלם אלוהים עשה את האדם" (בראשית ט').
כבוד הרב הנכבד, אם אמנם ראוי אתה לכבוד, הכרזותיך פוגעות בכל יהודי ובכל ישראלי ובכל אדם הרוצה לשמור את צלם אלוהים כאדם.