שתף קטע נבחר

יונדאי i20 - מחליפה גדולה לגטס

לאחר שנחפשנו לתמונות ופרטים ראשונים של מחליפת הסופר-מיני המצליחה מקוריאה, משחררת יונדאי פרטים נוספים. תאריך היעד לישראל בינתיים ללא שינוי: רבעון ראשון של 2009

יונדאי חושפת תמונות חדשות ופרטים נוספים על הסופר-מיני החדשה שתחליף את הגטס הפופולרית - ה-i20. כאשר תגיע אלינו בסביבות הרבעון הראשון של 2009, היא אמורה לנסות ולשמור על נתוני ההצלחה המרשימים שהציגה כאן הגטס בשנים האחרונות, עת הפכה לא רק לסופר מיני הנמכרת ביותר, אלא גם לאחת המכוניות הנמכרות בכלל בשוק המקומי. זאת, בזכות שילוב של חבילה אטרקטיבית ותג-מחיר מפתה עבור ציי הרכב. מכלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר ל-ynet כי בניגוד לידיעות מוקדמות, ולמרות שתג-מחיר מדויק עדיין לא נקבע, היבואנית תתקשה לשמור על מחיר הגטס.


 

 

אחד הפרטים שלא פורסמו בחשיפה הראשונית בתחילת החודש, הוא בסיס הגלגלים של ה-i20 החדשה. כעת מספרים ביונדאי כי הוא עומד על 252 ס"מ, צמיחה של שבעה ס"מ לעומת הגטס, ושלושה ס"מ ארוך יותר מזה של מאזדה 2 הפופולרית והמודרנית. המשמעות היא כי פוטנציאל מרווח הפנים בסופר-מיני החדשה גדול מבעבר. לטענת יונדאי, ולמרות שהיא אינה מפרסמת בשלב זה נתון מדויק, ה-i20 בעלת חמש הדלתות תהיה רחבה מהגטס היוצאת, ונמוכה ממנה. גרסת שלוש דלתות ספורטיבית יותר למראה תיחשף לציבור בתחילת 2009. בינתיים לא ברור אם גם היא תגיע ארצה.

 

במגוון הרב של יחידות המנוע שיציעו הקוריאנים ב-i20, יש שתיים שמעניינות את השוק המקומי יותר מכל - האחת בנפח 1.4 ליטר עם 100 כ"ס, והאחרת בנפח 1.6 ליטר, עם 126 כ"ס. שני מנועים אלה יגיעו לישראל, כאשר הם משודכים לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, כמו-גם תיבת חמישה הילוכים ידנית. מנוע 1.2 ליטר מעניין, חסכוני ודל-זיהום במיוחד, אינו צפוי להגיע בשלב זה - בין היתר מכיוון שהוא משודך לתיבה ידנית בלבד.


 

בהודעה לעיתונות מבהירה יונדאי כי היא מצפה לזכות בדירוג של חמישה כוכבי בטיחות, כאשר תבחן המכונית על-ידי ה-Euro NCAP. בין היתר תודות למערכת אזהרת לחץ אוויר נמוך בצמיגים, מערכת isofix למושבי בטיחות מאחור, והתראת חגורות בטיחות לכל חמשת הנוסעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i20 - אצלנו בתחילת 2009
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים