אלונסו מנצח במירוץ לילי ראשון
היסטוריה במירוצי הפורמולה 1. פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף עולם עבור קבוצת רנו, זכה בניצחון מרשים במירוץ הראשון שנערך לאור זרקורים. לואיס המילטון כבר נוגע בכתר
"יידרשו לי מספר ימים כדי לעכל שהצלחנו לנצח השנה באחד המירוצים". כך הבהיר היום (א') פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף עולם בעבר, ואחת הדמויות המרכזיות בפרשיית הריגול התעשייתי בין קבוצות מקלארן ופרארי בעונה החולפת. פרשייה שבעקבותיה נאלץ אחד הנהגים המהירים בהיסטוריה לנטוש את קבוצת מקלארן הבכירה, ולעבור לרנו הנחותה משמעותית. אבל גם במקלארן צוהלים היום. אחרי פתיחת מירוץ שנראתה כשייכת לפרארי, הגיעו אין ספור אירועים שחיסלו את הקבוצה האיטלקית. אחרי מירוץ לילי ראשון בהיסטוריה של הפורמולה 1, מוצאת עצמה מקלארן לא רק חולפת על-פני פרארי בדירוג הקבוצות. לואיס המילטון, הנהג הבריטי שצריך היה לזכות בעונה הקודמת באליפות סנסציונית אבל הפסיד אותה עקב טעויות קשות, פתח מהדולק אחריו בטבלת האליפות פער מבטיח. ומי בכלל יזכור שהמילטון סיים רק שלישי, אחרי ניקו רוזברג בוויליאמס...?
פרננדו אלונסו - מכונית נחותה, ניצחון ראשון ומפתיע
המירוץ החל מצוין עבור קבוצת פרארי דווקא. פיליפה מאסה, שזינק למירוץ עם מטען דלק מצומצם, קבע זמן פנטסטי והשיג בקלות את העמדה הבכירה על הגריד. המילטון התייצב לצדו, בעוד קימי רייקונן, אלוף העולם היוצא, קובע את הזמן השלישי בטיבו. מאסה זינק מצוין, שמר על המקום הראשון בקלות והחל מתרחק מהמילטון, בעוד רייקונן מתקשה לשמור אפילו על הקצב של נהג המקלארן. אלא שלקראת ההקפה ה-10 החל רייקונן לקבוע זמני הקפה פנטסטיים, כשהוא סוגר במהירות הפער הגדול שנותר בינו לבין המילטון. הוא מהיר משמעותית בשלב זה גם ממאסה. פרארי ראשונה בביטחה, והמילטון בסנדוויץ' איטלקי מאיים. האם פרארי עומדים להנחית מכת מוות על מקלארן והמילטון יאבד שוב את ההובלה באליפות הנהגים?
זה עשוי היה לקרות, אלמלא השמיד נלסיניו פיקה את מכונית הרנו שלו מספר הקפות מאוחר יותר, לאחר פגיעה קשה בקיר לצד המסלול. מכאן החל הכל להשתבש. מספר נהגים צריכים היו להיכנס לתדלוק מיידי, אך רחבת הטיפולים הייתה עדיין סגורה, ואילו המכונית הקוצבת האטה את כולם. רוברט קוביצה מב.מ.וו וניקו רוזברג מוויליאמס נאלצו להכנס, תוך שהם מודעים לעונש עצור-סע שיקבלו. גם פיליפה מאסה נכנס, אבל יוצא לדרכו כאשר צינור התדלוק עדיין מחובר למכוניתו. הוא עוד יחזור למירוץ, אך מעשית איבד כל סיכוי לניקוד. עבור פרננדו אלונסו לעומת זאת, שזינק מאחור לאחר מקצה דירוג גרוע, העסק נראה טוב בהרבה. הספרדי שסבל ממכוניות איטיות לפניו בשלבים ראשונים, עצר לתדלוק ארוך ממש לפני יציאת המכונית הקוצבת. בכך שדרג עצמו במעלה הדירוג. קימי רייקונן, לואיס המילטון, הייקי קובליינן - שלושה מארבעת הנהגים הבכירים סבלו אף הם מההתפתחויות המפתיעות.
כל האסטרטגיות הושלכו לפח. בשלב זה הפך ניהול המירוץ של הקבוצות השונות למאולתר לגמרי. פרארי איבדו אותו לחלוטין אחרי שרייקונן עוד נראה כמסוגל להביא מספר נקודות הביתה, אבל התרסק מספר הקפות לסיום., מקלארן הצליחו לחלץ מקום שלישי מהנהג הבכיר שלהם, ופרננדו אלונסו עשה דרכו עד המקום הראשון, אותו לא נטש גם לאחר שיצאה מכונית קוצבת נוספת. ניקו רוזברג, למרות העונש ובעזרת ניהול נכון של המירוץ, סיים שני לפני המילטון. ניצחון גדול לנהג הספרדי, וסוף שבוע מוצלח מאד למקלארן, שפייבוריטית כעת לזכיה הן בתואר הקבוצתי, והן זה של הנהגים. עוד שלושה מירוצים...
מירוץ סינגפור, תוצאות
1. פרננדו אלונסו, רנו, 10 נקודות
2. ניקו רוזברג, וויליאמס, 8 נקודות
3. לואיס המילטון, מקלארן, 6 נקודות
4. טימו גלוק, טויוטה, 5 נקודות
5. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו, 4 נקודות
6. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 3 נקודות
7. דייויד קולטארד, רד-בול, 2 נקודות
8. קזוקי נאקאג'ימה, וויליאמס נקודה אחת
אליפות הנהגים
1. לואיס המילטון, מקלארן, 84 נקודות
2. פליפה מאסה, פרארי, 77 נקודות
3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 64 נקודות
4. קימי רייקונן, פרארי, 57 נקודות
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 56 נקודות
6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 51 נקודות
7. פרננדו אלונסו, רנו, 38 נקודות
8. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו, 27 נקודות
אליפות הקבוצות
1. מקלארן, 135 נקודות
2. פרארי, 134 נקודות
3. ב.מ.וו, 120 נקודות
4. רנו, 51 נקודות
5. טויוטה, 46 נקודות
6. טורו רוסו, 31 נקודות
7. רד-בול, 28 נקודות
8. וויליאמס, 26 נקודות
סיקור מלא של המירוץ יתפרסם בקרוב.