שברולט מבטיחה גדולות
באירוע רב רושם ומלא ביטחון והערכה עצמית, רגע לפני פתיחת תערוכת פריז, חשפה אמש (ד') יצרנית הרכב שברולט את המשפחתית החדשה והחשובה, קרוז. ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של UMI: "מדובר במכונית המושלמת לישראל. נמכור ממנה 9,000 יחידות בכל שנה"
"מדובר באירוע מכונן בחיי UMI", אומר ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס (GM) לישראל. ואם אתם חושבים שמדובר בהפרזה לצורך האדרת הרושם, המילים הבאות שלו מנטרלות את החשש. "אילו הייתי צריך לבקש מהאמריקנים מכונית שתתאים לשוק הישראלי באופן מדויק, הייתי מבקש משהו שנראה כמו הקרוז, מציע את המפרט של הקרוז, ועולה כמו הקרוז. המכונית הזו מושלמת עבור השוק שלנו, מתאימה באופן מוחלט".
שברולט קרוז. מתכון בטוח להצלחה בישראל? (צילום: רועי צוקרמן)
את גורטלר פגשנו לשיחה מיד לאחר כניסה מרשימה של שלוש מכוניות מבריקות ולא ממש מוכרות אל הביתן בפריז, שהפך למרכז GM ליום אחד. אם לדייק, מרכז שברולט דווקא. המותג האמריקני ששינה עורו מאז רכישת דייהו הקוריאנית, תוך שימוש נרחב בדגמיה הישנים, הפך כיום לנכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה עבור קונצרן הענק. למעשה, נכון לעכשיו, ובעיקר בשווקים מתפתחים כמו סין, הודו, דרום אמריקה והמזרח התיכון, מדובר בלא פחות מתרנגולת המטילה ביצי זהב. מה שמסביר מדוע החליטה יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, להפוך את המותג הזה למוביל ולחשוב שבתיק המותגים שבידיה.
"מאז השברולט קוואליר המצליחה, לא יכולנו להציע לנהג הישראלי חבילה אטרקטיבית כמו זו שתביא עמה הקרוז החדשה", מסביר גורטלר את ההתלהבות. וקל להבין על מה הוא מבסס את דבריו. לקרוז, המתהדרת - לא באופן מקורי, יש לציין - בתואר "סדאן ארבע דלתות במבנה קופה", יש מראה משפחתי משכנע. היא מציעה מרחב נאה לנוסעים גם מאחור, ומציגה תא מטען גדול. הקונסולה הקדמית והאמצעית מבטאות היטב את שפת העיצוב החדשה של שברולט, שנראית טוב בהרבה מבעבר.
אבל מעבר למראה והרושם הוויזואלי, לקרוז גם מפרט טכני מעניין. החל מסביבות אפריל-מאי 2009, היא תשווק בישראל עם מנוע 1.6 ליטר (112 כ"ס), משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני. מנועי 1.8 ליטר ו-2.0 ליטר-דיזל, יגיעו אף הם. לכך יש להוסיף שש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP) כסטנדרט, והבטחה לציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק המחייבים של ה-Euro-NCAP.
הקרוז החדשה תופיע כאן עם חישוקי "17 שיחליפו את היחידות הענקיות במכונית שהוצגה לקהל העיתונאים הרחב, וללא ספק תוותר גם על צמיגי 245-40 לטובת גומי הגיוני ונוח יותר. כך גם לגבי הדיסקים המחוררים בכל ארבע הפינות, ומראה החישוק המיוחד. אבל יותר מכל, גורטלר בונה על תג-מחיר תחרותי, מילת הקסם עבור השוק שלנו: 105 אלף שקלים, קבוצת שווי שימוש 2, ותחרות ישירה במכוניות הנמכרות ביותר בישראל.
מבחינת גורטלר, לא רק שאין לקרוז במה להתבייש, אלא שהוא מעריך כי כבר לאחר שנה מיום כניסתה לשוק, היא תהיה המכונית השלישית במדד הפופולאריות המוטורי בישראל. "אני לא מאמין שנוכל לעבור את מאזדה", הוא מסביר, "אבל 9,000 יחידות בכל שנה נראה לי כמו מספר הולם. מדובר ב-10% מסך הקטגוריה המשפחתית, ולקרוז יש את כל הכלים לעשות את זה".