רנו מריצה את המגאן החדשה - עם הטרופי
בדור הקודם זה לקח קרוב לשנתיים, הפעם חושפת רנו גרסת מירוצים למגאן החדשה במקביל להשקת הדור השלישי. הקשר לדגם הסדרתי הוא בעיקר בעיצוב
לצד רנו מגאן החדשה, שנחשפה לראשונה בפריז, הציגו הצרפתים גם את גרסת המירוצים המעודכנת, המכונה כמקובל טרופי (Trophy, פרס). מדובר בשדרוג של הטרופי הקודמת, שהתבססה - מבחינת מראה בלבד - על המגאן היוצאת. גם הדגם הנוכחי מבוסס על עיצוב המגאן, הפעם על זו החדשה.
רנו מגאן טרופי. מוכנה למירוצים עם 360 כ"ס (צילומים: רועי צוקרמן)
בניגוד לעולם המכוניות הסדרתיות, שם אתם חייבים לקנות את הדגם החדש במלואו, את הטרופי תציע רנו כקיט שדרוג. וזה אומר שאם קניתם כבר את המכונית הישנה, ואתם רוצים לשדרג למראה ולביצועים המשופרים, תוכלו לקנות ערכת הסבה במחיר מופחת. אם גם תצליחו, זה כנראה אומר שאתם לא תושבי ישראל.
מנוע הטרופי המחודשת - V6 בנפח 3.5 ליטר, בפיתוח רנו וניסאן - מייצר הספק מרבי של 360 כ"ס. אלה 30 כ"ס יותר ממה שהציע המנוע בדגם הקודם, בעיקר תודות לשיפור זרימת אוויר לצינון, וסעפת יניקה חדשה. כמו בעבר, המנוע ממוקם מאחורי הנהג ומניע את הגלגלים האחוריים, לא בדיוק כמו במגאן הסדרתית, בעלת המנוע וההנעה הקדמיים.
לטרופי תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית עם מנופי תפעול מההגה, ודיפרנציאל מוגבל החלקה. משקלה עומד על 955 ק"ג בלבד, והיא אינה מורשה לנוע על כביש ציבורי.
מרכב הטרופי תוכנן במיוחד למירוצים, וברנו מבטיחים כי שמו דגש ניכר על שיפור זרימת האוויר סביב המכונית, יחד עם כוח הצמדה גבוה מבעבר. המכונית החדשה תהיה זמינה לתחרויות מסוף השנה. היא תימכר כערכה להרכבה עצמית, אם כי הצרפתים מבטיחים תמיכה מצד מפעל אלפין האחראי לייצור הערכות.