שמחת בית שואבה ברחובה של עיר. הסוף
עד השנה הגיעו 20,000 משתתפים לאירוע הענק בשיכון חב"ד בירושלים, אלא שהשנה יצאו כל האדמו"רים החסידיים בפסק הלכה נגד החגיגות ברחוב "בגלל בעיות צניעות", בחב"ד החליטו ליישר קו
בעקבות פסק ההלכה האוסר לקיים את אירועי שמחת בית השואבה ברחובה של עיר, זאת בשל "החשש לפריצה בגדר הצניעות", הודיעו היום (ב') רבני חב"ד כי הם מיישרים קו עם האדמו"רים, ובניגוד לשנה שעברה, אף עם הרבנים הליטאים.
כזכור, בשנה שעברה יצאו הרבנים הליטאים באותו פסק הלכה ממש, אלא שבחסידות חב"ד, יריבתה ההיסטורית של הפלג הליטאי, העדיפו להתעלם. הרבי מלובאבוויטש ציווה על חסידיו לקיים את שמחת בית השואבה ברחובה של עיר דווקא, כדי לפרסם העניין, ובקרב חסידי חב"ד הקפידו מדי שנה לסור להוראותיו בקיום אירוע רב משתתפים בשיכון חב"ד בירושלים המושך אליו מדי שנה כ-20 אלף משתתפים. יצוין, כי האירוע נחשב כאירוע פנימי המיועד לציבור החרדי.
כך, התקיימו החגיגות בשנה שעברה כרגיל והמחאה אף היא לא איחרה לבוא בדמותם של כמה מאות מקנאי ירושלים שהגיעו למקום ומחו כנגד קיום החגיגות, תוך עימותים אלימים עם המשטרה. בחב"ד מנגד הכתירו את האירוע כהצלחה ואף דאגו להצהיר כי קיימו שיפורים בנושא הצניעות.
אלא שהשנה נתקלו בחב"ד בבעיה אמיתית. אם בשנה שעברה מדובר היה בפסק הלכה של הרבנים הליטאים בלבד, השנה, הוסיפו את חתימותיהם גם האדמו"רים החסידיים וביניהם, האדמו"רים מבעלז, גור וויז'ניץ. כך, בשל היות האירוע מיועד לציבור החרדי בלבד, נראה היה כי מרבית הציבור ידיר את רגליו מהאירוע שבעניינו הוכרז על ידי הרבנים והאדמו"רים בדעת תורה שפורסמה בשבוע שעבר בעיתונות החרדית הממסדית- "שאין לעשות בשום אופן שמחות ואירועים כמו 'שמחת בית השואבה', הקפות שניות וכדו' ברחובות או בגינות, מאחר והניסיון הוכיח שבמקום פתוח קשה למנוע תערובת ומכשול".
כך, לאחר התלבטויות רבות, זאת לנוכח קריאתו הקדושה של הרבי לקיים את החגיגות ברחובה של עיר, הגיעו בחב"ד לנוסחת ביניים: האירוע אכן יתקיים, אבל בתוך בית הכנסת, ולא מחוצו, כאשר הוא יהיה מיועד לגברים בלבד ולאחר מכן ייצאו החסידים לרחובה של עיר לקיים הריקודים. עוד פורסם ב"שטורעם" כי הרחוב כולו ייסגר לריקודים. לפסק הדין של בית דין רבני חב"ד קדמו חילוקי דעות בינם לבין עצמם. שני בכירי בית הדין, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב יצחק יהודה ירוסלבסקי היו חלוקים בדעתם בשאלה האם לקיים את האירוע או לבטלו, אך בסופו של דבר חתמו שניהם על פסק הדין.
אלא שגם אם בסופו של דבר נאלצו בחב"ד להתפשר על אופן קיום המסורת ומצוות הרבי, נראה כי המרירות לא התפוגגה עם הנפקת פסק הדין בחצר החסידות. האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר, שמקורות יודעי דבר יודעים לספר כי הוביל את המהלך להשבתת השמחה מן החצרות והרחובות, נוהג אף הוא לקיים את חתונות ילדיו ונכדיו לאורך רחוב בר אילן, זאת בעיקר בשל גודלה של חסידות גור. מקור בכיר בחב"ד תהה בתרעומת לנוכח ההתפתחויות: "אם אני מחר אוציא מכתב לא לעשות חתונה ברחוב, האדמו"ר מגור יקשיב לי?".