שתף קטע נבחר

התייעלות ברש"ת - קיצוצים בנתב"ג

רשות שדות התעופה הודיעה על צמצומים בעקבות המשבר הכלכלי: בין היתר יצומצמו 110 משרות בטחוניות - ויבוטל מסלול הבידוק המיוחד לנוסעי מחלקת העסקים". אל על בתגובה: "שערורייה"

רשות שדות התעופה הודיעה היום (ה') כי החלה ליישם תוכנית התייעלות - וזאת לנוכח המשבר הכלכלי בעולם ובארץ, ובהתאם ללוח הטיסות בעונת החורף, שהינו מצומצם בהיקפו יחסית לעונת הקיץ העמוסה בטיסות.

 

מדוברות רש"ת נמסר כי במסגרת צעדי ההתייעלות יצומצמו 110 משרות בתחום הביטחון. "צעד שני הוא ביטול מסלול הבידוק הביטחוני המיוחד שהוקצה לנוסעים במחלקת עסקים. "התוצאה הישירה היא ביטול המסלול המיוחד", הסבירו ברש"ת, וביקשו להדגיש כי השירות ניתן על ידי הרשות לחברות התעופה ללא תשלום, וכי "אנחנו בודקים כעת כל שירות שאנחנו נותנים ללא תשלום - ונבחן אם להמשיך אותו בעתיד".

 

אבי פרידמן, יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות בישראל, הגיב לידיעה: "מדובר בשערורייה. בכל שדות התעופה בעולם שירותי הבידוק הבטחוני והצ'ק אין הם חלק בלתי נפרד מהשירות. בניגוד לטענת רש"ת, אין זה דבר 'שניתן חינם', שכן כל חברת תעופה משלמת הרבה מאוד כסף לרשות, וזה חלק מהחבילה שהיתה קיימת עד היום. אני משער לעצמי שזה יגרום לתורים הרבה יותר ארוכים בשדה התעופה - וכבר כעת התורים ארוכים והלקוחות מתלוננים.

 

"זו חוצפה שהרשות מודיעה באופן חד צדדי על צעד כזה מבלי לדבר מראש עם חברות התעופה. זה יפגע מאוד בנסעים ובטיב השירות ואנחנו נעשה הכל כדי למנוע את זה. אנחנו ננקוט בצעדים, ניפגש עם הרשות ולא ניתן לזה לעבור באופן חלק".

 

 

מחברת התעופה אל על הודיעו בתגובה כי הם "רואים בחומרה את הודעת הרשות על הפסקת התור המיוחד לבידוק הביטחוני הניתן לנוסעי מחלקת העסקים. זהו שירות הניתן חינם בכל שדות התעופה בעולם וזוהי שערורייה להטיל על החברה ועל הלקוח גזרה שכזו באופן חד צדדי וללא כל התייעצות והתראה מוקדמת עם החברות.

 

"ביטול השירות יפגע לא רק בנוסעי מחלקות העסקים אלא גם בנוסעי מחלקות התיירים, בשל התורים הבלתי נסבלים הקיימים בשדה התעופה, שעתה יתגברו עוד יותר לממדים שאין להם אח ורע בעולם. חברת אל על קוראת לרשות שדות התעופה לחזור בה מההחלטה ולהידבר עימה על מנת למצוא פתרון שלא יפגע בלקוחות".

 

ברש"ת ביקשו להגיב לדברי אל על: "אנו דוחים בתוקף את טענת אל-על ומציינים כי כל הנוסעים משלמים לרשות אגרת נוסע זהה ולפיכך זכאים לרמת שירות זהה. יצויין כי במדידות עונתיות שנערכות בנתב"ג עולה כי התחנה בה משתרכים תורים ארוכים היא תחנת הצ'ק אין המופעלת, כידוע, ע"י חברות התעופה בעצמן. המדידות של הבידוק הביטחוני מציגות נתון ממוצע של כ-3 דקות לנוסע בעוד המדידות של זמן ההמתנה בצ'ק אין מעידות על המתנה של למעלה מ-10 דקות המתנה לנוסע".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יעמדו עם כולם?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים