שתף קטע נבחר
 

יש טרנזיט, ויש טרנזיט

פורד מציגה לראווה ראלי טרנזיט נוצץ ומיוחס. אנחנו נאלץ להסתפק בפועל פשוט וקשה יום

נהיגה במהירות גבוהה ממאתיים קמ"ש או זינוק ל-100 קמ"ש בפחות משמונה שניות הם נתונים שאנחנו רגילים להצמיד ל-GTI ביצועיסטית. לא הפעם. במקרה זה אנו עוסקים דווקא בכלי שיכול להוביל קומפקטית חמה בארגז המטען, ועונה לשם פורד טרנזיט. ולא, הרכב הייחודי הזה לא יגיע לארץ בעזרתם האדיבה של אנשי דלק מוטורס - הפעם שלא באשמתם. הטרנזיט-ראלי הזה פותח על-ידי פורד כדי להפגין את הרמה הטכנית הגבוהה אליה הצליחו להגיע, ולמשוך תשומת לב למוביל החדש או לפעילות הראלי של החברה.

מה זה?

הפורד ראלי טרנזיט פותח בשיתוף עם מחלקת M של פורד, אשר אחראית על מכוניות הראלי של הקונצרן. הוא מצויד במנוע הדוראטק DI המוכר של החברה בנפח 2402 סמ"ק. השינוי המשמעותי שעשו אנשי פורד הוא העלאת ההספק המרבי מ-120 כ"ס (בגרסה החזקה ביותר שנמכרת) ל-165 כ"ס ואת המומנט ל-41.8 קג"מ (במקום 24.5 קג"מ). כאשר כל הכוח הזה עובר לגלגלים האחוריים הופך הטרנזיט המשופר לכלי משחית שמגיע ל-208 קמ"ש ומזנק למאה ב-7.9 ש' - אם כי הנתון האחרון נראה לנו קצת אופטימי לאור המשקל הגבוה של הרכב והספק המנוע שאינו מדהים. בנוסף, הטרנזיט הספורטיבי קיבל גם מערכת פליטה חדשה, בלמים משופרים ואפילו הונמך בחלקו הקדמי.
גם חיצונית זכה הראלי-טרנזיט לתשומת לב מתאימה. ספוילרים גדולים מלפנים ומאחור, וצבעי מרטיני כמו הפוקוס המתחרה באליפות העולם ועוד. בפנים הוא מצויד במושבי מירוץ מסיבי פחם, רתמה בטיחותית המוכרת ממכוניות המירוצים ואפילו קשת חיזוק פנימית (קשת התהפכות), רק למקרה שקולין מקריי יעשה בו סיבוב. בפורד מתכוונים לערוך עם הרכב החדש הופעות יחצ"ניות באירועים שונים.
אגב, גם אם כל העסק נשמע לכם מוזר, הרי שגרסאות לוהטות וחסרות היגיון לטרנזיט הן עניין של מסורת ארוכה שהחלה עוד מימי הדור הראשון של רכב מסחרי זה. וותיקים בין הקוראים אולי זוכרים את דגמי הסופר-וואן האגדיים שלידם נראה הסופר וואן כשה תמים. הראשון שבהם הופיע ב-71', צויד במנוע ה-V8 של הפורד GT40, מנצחת הלה מאן האגדית, והגיע ל-240 קמ"ש. הסופר וואן 2 הופיע ב-85', צויד במנוע ה-DFY (פיתוח של מנוע הפורמולה-1) של פורד שנלקח ממכונית מירוץ עדכנית יותר, והגיע ל-282 קמ"ש. עשור לאחר מכן הופיע הסופר וואן 3 עם המראה החדש של הטרנזיט ומנוע שנלקח מזירת הפורמולה 1. בניגוד לראלי טרנזיט, הקשר של הסופר-וואן לכלי המקורי היה חיצוני בלבד.

והטרנזיט הזה כן מגיע

הטרנזיט שכן יגיע אלינו עושה בימים אלה קילומטרים ראשונים על כבישי הארץ ואנשי דלק מוטורס יכולים לנשום לרווחה. אחרי שהתרגלו למסעות חדירה קשים יותר עם הפרטיות של פורד, מתגלה הטרנזיט כסיפור אחר לגמרי. מסתבר שכאן דווקא נשמרה נאמנות גבוהה ופינה חמה בלב לרכב המפורסם של פורד. על פי אנשי דלק, הם אפילו מופתעים מהביקוש הגדול שנוצר במהירות למסחרית הבינונית שלהם. בדלק קיוו לפתוח בשיווק הטרנזיט בארץ באירוע גדול וייחודי, עם הדגמה מעשית של יתרונותיו ללקוחות האמיתיים. עקב המצב הם העדיפו לבסוף פתיחה צנועה יותר.
עיקר היעד של הטרנזיט החדש הוא שוק ההסעות (בעיקר מוניות שירות) שם הוא יתחרה במרצדס ספרינטר ובמתחרהו מבית פולקסווגן, ה-LT.

טכנולוגיה מעניינת

הטרנזיט החדש הוא ללא ספק אחד הכלים המעניינים והחשובים ביותר שהוצגו בשנים האחרונות בתחום המסחרי. באופן יוצא מהכלל הוא מיוצר בגרסת הנעה קדמית, כמו-גם עם הנעה אחורית. פורד הקדישה תשומת לב רבה לנוחות השימוש, הנדסת האנוש ועלויות התפעול למשתמש הסופי, כך שהטרנזיט זקוק לטיפול רק פעם ב-25,000 ק"מ או שנה (מחצית מזה לכלי חלוקה ומוניות עירוניות).
לארץ מגיע בינתיים הטרנזיט עם הנעה אחורית בלבד ובשתי גרסאות הספק - 90 ו-120 כ"ס - השייכים למנוע הדורטק DI. נפחו 2.4 ליטר, ראש המנוע כולל 16 שסתומים והוא מצויד במגדש טורבו (עם מצנן ביניים בגרסה החזקה) ובהזרקה ישירה. הטרנזיט החדש יגיע עם מרכב סגור (וואן) או בגרסת נוסעים (קומבי), כאשר כל אחד מהם יוצע בשלושה אורכי מרכב. גרסת ההנעה הקדמית, שעדיין לא נכנסה לייצור מלא אגב, תוצע גם עם תיבה אוטומטית. גרסאות ההנעה הקדמית מיועדות לעומס נמוך יותר.
מחיר הטרנזיט החדש מתחיל ב-148,500 שקל כולל מע"מ (וואן, קצר, 90 כ"ס) ומגיע עד 175,400 שקל (קומבי, ארוך, 120 כ"ס).

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצד אחד...
פורד ראלי טרנזיט...
עם כל מה שצריך ממכונית ספורט...
מצד שני...
התפתחות...
של מוביל...
מצליח...
מבית פורד...
שמקבל לאחרונה צורה חדשה ומגיע לארץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים