שתף קטע נבחר

 

גוגל מודיעה על ביטול עסקת הפרסום עם יאהו

הרגולטורים דחקו ולגוגל לא נותרה ברירה: ענקית האינטרנט הודיעה על ביטול שיתוף הפעולה. גוגל: "להיגרר למאבק משפטי היה מסיט אותנו ממטרתנו העיקרית: חדשנות"

כחמישה חודשים לאחר חתימת הסכם הפרסום בין חברת גוגל לחברת יאהו, שהיה אמור לאפשר לחברת יאהו להציג פרסומות של גוגל לצד תוצאות החיפוש שלה, מודיעה גוגל כי היא נסוגה מההסכם, זאת בעקבות ההתנגדות הגוברת של גופי פרסום ושל הגופים המפקחים בממשלה.

 

עסקת גוגל-יאהו נחתמה לאחר שהתפוצץ משא ומתן רציף ואגרסיבי עם מיקרוסופט, לרכישת יאהו, שנמשך כחצי שנה. העסקה המתוכננת אמורה הייתה להזרים לקופתה של יאהו בין 250 מיליון ל-450 מיליון דולר, לפי האומדן ביוני. אך זו נתקלה בביקורת רגולטורית על הגדלת נתח השוק של גוגל, המונופוליסטית בתחום בלאו הכי.

 

תשומת לב רבה מצד הרגולטורים

"אנחנו מרגישים שההסכם ביננו היה יכול להיות טוב בשביל רשתות, מפרסמים ומשתמשים" כתב היום דיוויד דרומונד, סגן הנשיא של גוגל, בבלוג החברה. הוא ציין כי החברות הסכימו לדחות את יישום ההסכם כדי שגורמים רגולטוריים יוכלו לעיין בו ולבדוק אותו. "חשבנו שזה לא יהיה נחוץ, אבל החלטנו לעשות זאת מכיוון שגם גוגל וגם יאהו הצליחו מאוד בתחום הפרסום המקוון, ותארנו לעצמו ששיתוף הפעולה יגרור הרבה תשומת לב".

 

אך בעוד החברות היו בטוחות שההסכם ביניהן חוקי, הרגולטורים חשבו אחרת. בעוד העסקה הייתה אמורה לצאת לדרך כבר בחודש אוקטובר, הודיעה גוגל לפני כחודש כי היא דוחה את יישומה לתקופה בלתי מוגבלת, כל עוד בדיקות הרגולטורים ממשיכות.

 

ביום ה' נערכה פגישה במשרד המשפטים האמריקני, בה ניסו להגיע החברות להסכמה לגבי יישום השותפות - אך זו ללא הצלחה. משרד המשפטים טען שהשיתוף היה מעביר לידי החברות את מרבית השוק (מעל לשמונים אחוז), וחששו מעלייה במחירים בעקבות זאת. לאחר הפגישה, לפי דיווחים, ניסו החברות לצמצם את ההסכם כדי להתאימו לדרישות הפיקוח - אך גם נסיונות אלו לא צלחו.

 

מאוכזבים שהעסקה לא תצא לפועל

"לאחר ארבעה חודשים של בדיקות, שכללו דיונים על שינויים בהסכם, ברור לנו שהממשלה, הרגולטורים והמפרסמים ממשיכים בדאגתם לגבי ההסכם. להמשיך ולדחוף את ההסכם היה מסכן אותנו לא רק בקרב משפטי, אלא גם בסכסוך עם השותפים המוערכים שלנו. פגיעה כזאת לא עומדת באינטרסים של גוגל ושל המשתמשים שלנו, ולכן החלטנו לבטל את העיסקה", כתב דרומונד.

 

"כמובן שאנחנו מאוכזבים שהעסקה לא תצא לפועל, אבל אנחנו לא הולכים לתת לאפשרות של קרב משפטי ארוך להסיט אותנו ממטרתנו העיקרית. זה יהיה כמו לנסות לנהוג בכביש החדשנות כאשר בלם היד מורם. הצלחתה העתידית של גוגל תלויה בכך שנשאר ממוקדים במה שאנחנו עושים הכי טוב: ליצור כלים שימושיים בשביל המשתמשים והשותפים שלנו", מסכם דרומונד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים