שתף קטע נבחר
 

משרד האוצר מייקר, משרד התחבורה מתנגד

הממשלה ומשרד האוצר מעוניינים לייקר את התחבורה הציבורית בישראל, אולם משרד התחבורה מתנגד לשינוי. מופז: ייקור התעריפים מנוגד למדיניות המשרד

הממשלה ומשרד האוצר החליטו לייקר את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית - משרד התחבורה מתנגד. למרות החלטת הממשלה לייקר את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-12% החל ב-1 בינואר 2009, מתברר כי במשרד התחבורה מתנגדים למהלך. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אמר אמש (ד') במליאת הכנסת כי ייקור תעריפי הנסיעה, מנוגד למדיניות המוצהרת של המשרד, לפיה יש לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית.

 

"העמדה שלי, ועמדת גורמי המקצוע במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, היא כי יש לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית", הבהיר מופז לחברי הכנסת המעטים שנכחו אתמול בישיבת המליאה. "זאת, על-ידי בניית תשתית מתקדמת, יעילה וזמינה, וכן על-ידי סבסוד הנסיעות לטובת האזרחים, ועידוד המעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. ייקור תעריפי הנסיעה - אותו יזם משרד האוצר - אינו עולה בקנה אחד עם עמדתי זו... אני הבעתי את דעתי על ההעלאות הללו במסגרת הדיונים מול משרד האוצר, ואף התנגדתי להעלאה בישיבת הממשלה".

 

עוד סבסוד?

המרכיב העיקרי בעדכון התעריפים, בשיעור של 9%, אמור לגלם חלק מההתייקרות שחלה לאחרונה בעלויות התפעול בענף התחבורה הציבורית. לכך מתווספת עליית המדד, בשיעור של 3%. כך מגיע סך ההתייקרות המתוכננת ל-12%. אלא שמתברר כי שר התחבורה אינו מתכוון לשמש חותמת גומי להחלטת האוצר: "לייקור בפועל נדרש אישור משותף של שר האוצר ושל שר התחבורה והבטיחות בדרכים. על כן, לכשתוגש אלי בקשה זו, אשקול אותה על-פי העמדה אותה הצגתי". עם זאת, נמנע מופז מלהצהיר במפורש כי יסרב לאשר את הייקור.

 

יש לציין כי כנגד ההחלטה נמתחה ביקורת חריפה: פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, קרא למשרד האוצר למצוא מקורות בתקציב המדינה למימון ההתייקרות. עם זאת, כדאי לזכור כי כבר כיום, מוציאה המדינה יותר משני מיליארד שקל בשנה לסבסוד הנסיעה בתחבורה הציבורית.

 

 

את הדיון בנושא הייקור במליאה, יזם ח"כ אורי מקלב, מסיעת יהדות תורה, שתקף בחריפות את החלטת הממשלה: "ממשלה שקבעה והשקיעה כסף רב בקביעה של העדפה לאומית לתחבורה הציבורית - זה מה שמעודד תחבורה ציבורית?! החלטת הממשלה והאוצר להעלות את תעריף התחבורה הציבורית - מעבר להעלאה שכבר הייתה השנה - היא פגיעה קשה, גדולה וחדה באוכלוסייה. ולא רק באוכלוסייה החלשה, אלא גם באוכלוסייה רבה שרוצה ומתאמצת לכלכל את מחייתה בצורה מכובדת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הממשלה מייקרת, משרד התחבורה מתנגד
צילום: אורן אגמון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים