איך נלחמים בתאונות? מפטרים שוטרים
המשטרה תאלץ לוותר בקרוב על תובעים, בוחני תנועה ואף מצלמות מהירות - בעקבות קיצוץ של 200 מיליון שקל מהתקציב שיועד לה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
גל של פיטורים במחלקת התנועה של משטרת ישראל, הנאבקת בתאונות הדרכים. 30 מבין 100 התובעים המשטרתיים וכ-30 מבין 130 בוחני התנועה יפוטרו. זאת, בשל קיצוץ של 200 מיליון שקל מהתקציב שיועד לאגף התנועה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
בנוסף לכך יבוטלו גם פעולות של קידום אכיפה, כמו הרחבת פעולות בדיקות השכרות ופרויקט התקנת מצלמות מהירות דיגיטליות בכבישים. במקביל תופסק הפעלתן של משמרות הזה"ב, כמו גם פרויקט חדש של גיוס סטודנטים לפעילות כסיירי תנועה.
אין כסף לאכיפה? (צילום ארכיון: דייגו מיטלברג)
"משמעות הקיצוץ היא שלא נוכל לעמוד במשימות שקבענו לעצמנו", הזהיר ראש מחלקת התנועה במשטרה, נצ"מ מאיר אור, בכנס להנדסת רכב בישראל.
לדבריו, "מעבר לקיצוצים המשמעותיים במספר התובעים המשטרתיים ובבוחני התנועה, נצטרך להקטין ב100- את מספר כלי הרכב המשטרתיים הנעים בכבישים. הקיצוץ מחזיר אותנו שנים רבות לאחור ועלול לגרום לעלייה בהיקף התאונות".