שתף קטע נבחר
 

הרכבת הקלה: מופז רוצה את הקו הסגול

קו הרוחב שיחבר את בקעת אונו עם תל-אביב נמצא בראש סדר העדיפויות של פיתוח הרכבת הקלה - כך על-פי שר התחבורה שאול מופז. האם התכנית הזו תצא סוף סוף לדרך?

יש עדיין תקווה לרכבת הקלה בתל-אביב? שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, החליט להעביר תקציב של מיליוני שקלים לטובת תכנונו של קו נוסף, שיחבר את ישובי בקעת אונו עם תל-אביב. ל-ynet נודע כי בתוכנית ההשקעה בפרויקטי תשתית, שתובא מחר (ד') לדיון בממשלה, כלולה הקצאת 55 מיליון שקל לתכנון הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל-אביב. הקו הסגול הוא קו רוחב של הרכבת הקלה, שמחבר את ישובי בקעת אונו עם תל-אביב ויפו. על-פי התכנון, הקו יעבור בקריית-אונו, גבעת-שמואל, אור-יהודה, נווה-אפרים, פתח-תקווה, רמת-גן ותל-אביב.


הקו הסגול - מופז מעוניין לדחוף קדימה במהירות

 

תכנון הקו הסגול נמנה עם מספר פרויקטים חדשים, שיובאו מחר על-ידי משרדי האוצר והתחבורה לדיון בממשלה. לדברי מופז, ההשקעה בתשתיות תחבורה תסייע למשק כולו להיחלץ מהמשבר הכלכלי, ותקדם משמעותית את משק התחבורה בישראל. סך ההשקעה בפרויקטים בתחום תשתיות התחבורה נאמד ב-5.5 מיליארד שקל, מהם יושקעו כשני מיליארד שקל כבר בשנה הבאה. ההשקעה בפרויקטי התשתית היא חלק מתוכנית כוללת של משרד האוצר, שנועדה למתן את השפעות המשבר הכלכלי העולמי על ישראל.

 

יש לציין כי ההשקעה בתחום התחבורה הציבורית נמוכה משמעותית מההשקעה בתשתיות כבישים: נתח הארי של התקציב, כ-3.6 מיליארד שקל, יועבר לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), וזאת לצורך סלילת כבישים חדשים ואחזקת כבישים קיימים. שאר התקציב יחולק בין פרויקטים של רכבת ישראל, שתקבל כ-400 מיליון שקל, ופרויקטים עירוניים, שיקבלו כ-1.7 מיליארד שקל.

 

הרכבת עדיין תקועה

אלא שגם אם תאושר מחר התוכנית, ספק אם העברת התקציב לקידום הקו הסגול תדחוף את הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב באופן משמעותי קדימה. הקו המרכזי של הרכבת - הקו האדום, שמחבר את בת-ים עם תל-אביב ופתח-תקווה אינו מתקדם, וזאת למרות שכבר לפני יותר משנה נבחר הזכיין שיבצע את הפרויקט. למעשה, העבודות להקמת הקו כבר החלו, אלא שבשלב זה עדיין לא ברור מה עתידו הכלכלי.

 

מצבו של הקו השני של הרכבת הקלה, הקו הירוק - המחבר את מערב ראשון-לציון עם תל-אביב - חמור אף יותר. הסיבה לכך היא מחלוקת בין עיריית תל-אביב למשרד האוצר, באשר לאופי הקו: העירייה הציעה כי הרכבת תעבור במנהרה תת-קרקעית מתחת לרחוב אבן-גבירול. לעומתה, במשרד האוצר התנגדו להצעה, בטענה כי היא תייקר באופן משמעותי את ביצוע הפרויקט - וממילא אין בכך כל צורך. בשלב זה, אין כל התקדמות בביצוע הקו הירוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מופז ותחבורה ציבורית - ילכו ביחד?
צילום: ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים