שתף קטע נבחר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בנק הפועלים

בעקבות קריסת המחשבים של הבנק, הוגשה לביהמ"ש בקשה לאישור תביעה בסכום של יותר מ-44 מיליון שקלים. התובעים טוענים, בין היתר, כי נגרמו ללקוחות נזקים כספיים בגין גביית עמלות שלא כדין, הזמן שנגזל עקב התקלה ועוגמת הנפש

בקשה לאישור הגשת תביעה ייצוגית, בסכום של למעלה מ-44 מיליון שקל, הוגשה הבוקר (א') נגד בנק הפועלים בבית המשפט המחוזי בירושלים. הבקשה הוגשה בעקבות קריסת מערכות המחשוב של הבנק בתחילת השבוע שעבר, שגרמה לשיתוק מוחלט של שירותי הבנק השונים.

 

בקשת אישור התביעה, על סך 44,415,912 שקל, הוגשה בשם חמישה תובעים פרטיים, אורן הרשקוביץ, אירית הרשקוביץ, עינת ברכה שלו, ד"ר זהר ברכה וגיא שטוקטקר, וחברה אחת - בר מערכות לייזר בע"מ, על ידי עורכי הדין יעקב פינק, אסף פינק, ירון דיין, טלי איתן וטל ליפר.

 

בכתב התביעה נאמר, בין היתר, כי "בשעות הלילה של מוצאי שבת ה-22.11.08 קרסה מערכת המחשוב של הנתבע ועמה הושבתה כליל או לכל הפחות כמעט כליל פעילות הנתבע. עקב הקריסה, לא התאפשרה כמעט כל פעילות בסיסית או מורכבת ללקוחות הנתבע". עוד נכתב, כי "על אף הקריסה לא העמיד (הבנק) מידע אמין וברור ביחס למהות התקלה ולא נתן פתרונות סבירים למתן מענה לצרכי הלקוחות, יתירה מזאת באתר הנתבע התפרסמה הודעה לקונית אשר השתנתה לפרקים ובה מידע שגוי ובלתי מדויק בעליל לגבי אפשרויות הפעולה".

 

עוד נטען כי על אף חובתו של הבנק, לא נעשו פעולות בסיסיות על מנת להביא לידיעת ציבור הלקוחות את חומרת התקלה ואת משמעויותיה וכי הבנק המשיך לגבות עמלות שונות בימי התקלה, למרות שבפועל לא היתה ללקוחות האפשרות לעשות שימוש בחשבונותיהם.

 

"בכך בעצם ביצע הנתבע גביית עמלות שלא כדין. המקרה המדובר נוגע לציבור של מעל מיליון בני אדם כאשר הנתבע בעצם החזיק ציבור חרד זה כשבוי וכנתון לחסדיו הבלעדיים במשך ימי הקריסה", נכתב בבקשת אישור התביעה. "אנו מצפים כי בפיצוי זה יקח הבנק חשבון: את הזמן שנגזל מכלל הלקוחות בזמן הקריסה; את עגמת הנפש שנגרמה להם; זיכוי על עמלות ניהול החשבון במהלך ימי הקריסה; זיכוי על עמלת הקצאת אשראי במהלך ימי הקריסה; זיכוי על עמלת שימוש בכרטיסים בנקאיים במהלך ימי הקריסה; זיכוי על עמלות שמירת ניירות ערך במהלך ימי הקריסה".

 

חישוב הנזקים הכספיים שנגרמו לכאורה ללקוחות הבנק, על פי הבקשה לתביעה הייצוגית: נזקי הקבוצה הכללית - 7,302,687 שקל; נזק מזומנים מבנקט - 250,000 שקל; נזק שמירת ניירות ערך - 443,625 שקל; נזק עקב חוסר ודאות - 4,020,500 שקל; נזק ללקוחות עסקיים - 10,500,000; נזק פועלים ישיר בטלפון - 644,100 שקל; נזק עוגמת נפש וזמן שהייה - 21,255,000 שקל.

 

מבנק הפועלים נמסר ל-ynet בתגובה כי "טרם קיבלנו את התביעה כאשר נקבל אותה נלמד ונגיב בדרך המקובלת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ירון ברנר
שירותי הבנק שותקו
צילום: ירון ברנר
מומלצים