שתף קטע נבחר
 

קנו עגלה ומוניטור נשימה פגומים - שילב תפצה

ביהמ"ש קבע כי החברה תפצה בני-זוג שרכשו את המוצרים בסכום של 3,600 שקל. נפסק, כי הוכח חוסר התאמה בין הפריטים שהתובעים ביקשו לקנות, לבין מה שסופק להם

בסוף אוגוסט 2006 רכשו בני זוג כמה פריטים ברשת מוצרי התינוקות שילב עבור בנם הבכור, שכללו בין היתר, עגלת "באז" בסך של 3,799 שקלים ומכשיר אנג'ל קר (מוניטור נשימה) ואינטרקום בסך של 399 שקלים.

 

לטענת בני הזוג, עגלת התינוק לא הייתה יציבה, היה קשה לקפלה והריפוד בה היה פגום. משכך, היא נמסרה מספר פעמים לתיקון - אך לשווא. בתביעה שהגישו נגד רשת שילב, נטען עוד כי העגלה נמצאה לא תקינה גם לאחר כל אותם תיקונים, ולפיכך הם לא קיבלו את התמורה המלאה בעד כספם, ויש לפצותם. עוד נאמר, כי יש לפצותם בגין מכשיר האנג'ל קר שנמצא אף הוא לא תקין.

 

נציג שילב טען מנגד, כי בכל פעם שהעגלה הועברה לבדיקה במעבדה, היא נמצאה תקינה וכי מדובר בעגלה בת שלושה גלגלים אשר קיבלה את כל אישורי התקן הדרושים. הוא הוסיף כי יתכן שהתובעים לא חשו כי עגלה זו יציבה כמו עגלה בת ארבעה גלגלים, ומשכך אין להטיל אשם כלשהו על שילב. באשר למכשיר האנג'ל קר - הסכים הנציג לזכות את התובעים בסכום הרכישה כנגד קבלת המכשיר.

 

השופטת אתי באום-ניקוטרה מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי שילב לא קיימה את חיוביה על פי חוק המכר. "לא יכול להיות ספק כי עגלת תינוק הנמסרת שלוש או ארבע פעמים לתיקון ו/או לבדיקה במעבדות הנתבעת נכנסת בגדר נכס שאין בו האיכויות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל", כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת הוסיפה, כי עגלת תינוק נועדה לשימוש לפרק זמן מסוים בלבד, ושהיית העגלה במעבדות שילב במהלך תקופה, מנעה מהתובעים שימוש רגיל וסביר בה.

 

עם זאת נקבע, כי התובעים עשו בעגלה שימוש, ולא הציגו דו"ח כלשהו באשר לאי תקינותה ואף לא את העגלה עצמה, ועל כן אין מקום לפצותם על מלוא סכום הרכישה. לפיכך, שילב חויבה לפצות את התובעים בסך של 2,200 שקל בגין העגלה, בסך של 399 שקל בגין מכשיר האנג'ל קר, כנגד החזרתו, ובסך של 1,000 שקל בגין אגרת בימ"ש והוצאות.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים