אסון רודף אסון: תאונות בתחבורה הציבורית
התאונה המחרידה סמוך לאילת מצטרפת לשורת תאונות קשות של אוטובוסים ורכבות, שגבו את חייהם של עשרות אזרחים. מתאונת הפנויים-פנויות בצפון ועד לתאונות הרכבת בבית יהושע ורבדים. היסטוריה של כאב
תאונת האוטובוס המחרידה שאירעה בצהריים (יום ג') מצפון לאילת מצטרפת לשרשרת של תאונות קשות שאירעו בתחבורה הציבורית בכבישי ישראל.
אסון בדרום - כל הדיווחים ב-ynet:
תאונת האוטובוס הזכורה ביותר בעשר השנים האחרונות אירעה סמוך לעילבון שבצפון, בבוקר שבת של ה-9 באוקטובר 1999. אוטובוס של חברת "ז'ק יולזרי" ועליו 54 נוסעים מחוג פנויים-פנויות התהפך לתהום, לאחר שהנהג איבד שליטה בכביש החלק. 17 בני אדם נהרגו ו-37 נפצעו אז.
לפני כשנה וחצי גזר בית המשפט המחוזי בנצרת עונש של עבודות שירות על בעלי חברת ההסעות, יהודה ושלמה יולזרי. מנהל המוסך של החברה, עבד פאנוס, נשלח גם הוא לעבודות שירות ורישיונו של הנהג, אפי תקומי, נשלל על-תנאי למשך שנה. הארבעה הואשמו בהריגה, אולם זוכו והורשעו בעבירות קלות יותר.
תאונת האוטובוס של "ז'ק יולזרי" (צילום ארכיון: אפי שריר)
ביוני 2006 נהרגו חמישה בני אדם וכ-80 נפצעו בהתנגשות קטלנית בין רכבת למכונית במחסום בית יהושע. כתוצאה מהתאונה התהפכו שלושה קרונות וחלק מנוסעי הרכבת נלכדו. התאונה אירעה לאחר ששתי מכוניות שהגיעו למחסום הרכבת התנגשו דופן אל דופן, וכתוצאה מכך נזרקה אחת מהן אל הפסים. נהגים שהיו במקום חילצו את הנהג שניות לפני שעברה במקום הרכבת.
באוקטובר 2007 הודיעה פרקליטות מחוז מרכז על הגשת כתב אישום נגד בכירים ברכבת ישראל ובהם המנכ"ל
לשעבר, עופר לינצ'בסקי, בגרימת מוות ברשלנות עקב התאונה. כתב האישום נמצא בימים אלה בטיפול בית המשפט.
כשנה קודם לכן נהרגו שבעה בני אדם וכ-200 נפצעו בהתנגשות בין רכבת למשאית שעלתה מדרך עפר לא מוסדרת ליד רבדים שבדרום הארץ. לפחות 15 נפצעו קשה עד אנוש. בעקב ההתנגשות התהפכה הרכבת על צדה, הקרון של הקטר נמחץ לחלוטין, ושלושה קרונות אחריו נפגעו קשות.
אחד מאסונות האוטובוסים הקשים ביותר בישראל התרחש ביוני 1985, אז פגעה רכבת באוטובוס שחצה את פסי הרכבת באזור חוף הבונים. על האוטובוס היו כ-40 תלמידי חטיבה מפתח-תקווה, ש-19 מתוכם קיפחו את חייהם בתאונה. שלושה מבוגרים נהרגו ותלמידים רבים נפצעו.