שתף קטע נבחר

ירידה תלולה במכירות הקמעוניות בארה"ב

המכירות ירדו ב-2.7% - שיעור חד מאשר צפו כלכלנים. בהשוואה לדצמבר 2007, מדובר בירידת שיא של 9.8%

המכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו בדצמבר לעומת המכירות הקמעוניות של החודש הקודם ירידה תלולה מכפי שצפו כלכלנים - כך עולה מנתונים שפירסם היום (ד') הממשל.

 

בחודש האחרון של 2008 נרשמה ירידה של 2.7% במכירות הקמעוניות, אף על פי שהצפי לירידה היה 1.2%.

 

זו גם ירידה תלולה יותר מירידת המכירות הקמעוניות הכללית בנובמבר - בשיעור של 2.1%. באוקטובר נרשמה הירידה הגדולה ביותר במכירות: 3.4%.

 

בהשוואה לדצמבר 2007 מדובר בירידת שיא של 9.8%, ש"מנצחת" את השיא הקודם: ירידת המכירות בנובמבר 2008 הסתכמה ב-8.2% לעומת המכירות בנובמבר 2007.

 

זה חודש שישי ברציפות שישנה ירידה במכירות קמעוניות, וזו הירידה הממושכת ביותר במכירות קמעוניות זה ארבע עשורים.

 

ירידה של 9.48 מיליארד דולר

בדולרים, הירידה במכירות הקמעוניות בדצמבר הסתכמה ב- 9.48 מיליארד פחות מסך המכירות בנובמבר. חצי מהירידה במכירות מיוחס לירידה ברכישות דלק, שהגיעה ל- 4.9 מיליארד דולר. בדצמבר נרשמה צניחה של 15.9% במכירות של תחנות הדלק, שללא ספק תרמה לחולשת המכירות.

 

בין היתר, מכירות בגדים בדצמבר ירדו ב-2.5% לעומת נובמבר; מכירות בתי הכלבו ירדו ב-2.3%; מכירות מוצרי אלקטרוניקה ב-1% ומכירות הריהוט ירדו ב-1.8%. מכירות מזון ושתייה ירדו ב-1.4%, בה בעת שרשתות השיווק איבדו 1.3% מכוח המכירות שלהם.

 

מכירות של כלי רכב וחלקי חילוף לרכב צנחו ב-3.1% לעומת צניחה של 2.5% בנובמבר.

   

אחת מתקופות החגים הגרועות ביותר

נראה שמגבלות האשראי השפיעו על המכירות בצורה דרסטית. הירידה משקפת מצב נפשי של קונים שרוכשים פריטים חיוניים בלבד.

 

חולשת המכירות הזו מאששת את הידיעות על כך שעונת החגים היתה אחת הגרועות אי פעם. זו היתה עונה מעוטת קונים ומרובת הנחות דרמטיות. תקופת החגים היא פרק זמן קריטי בעבור הסוחרים, מפני שהמכירות המשולבות בה מהוות 50% בקירוב מכלל המכירות והרווחים שלהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הנחות רצחניות. תקופת החגים האחרונה
צילום: AP
מומלצים