שתף קטע נבחר

פיז'ו מציגה 3008 - רכב פנאי קומפקטי

פיז'ו חשפה פרטים ותמונות של ה-3008, רכב פנאי קומפקטי שייתחרה בניסאן קאשקאי ומבוסס על ה-308. לישראל הוא עשוי להגיע בחצי השני של 2009

פיז'ו פרסמה תמונות ופרטים על ה-3008, רכב פנאי קומפקטי ראשון מתוצרתה. הרכב החדש מבוסס על פלטפורמת ה-308, ועושה שימוש באותם מנועים ובהנעה קדמית.


 

פיז'ו רמזה על כוונתה לשווק רכב מסוג זה עם הפרולוג, דגם תצוגה שנחשף בתערוכת פריז בסוף שנה שעברה, לגביו הערכנו כי הוא קרוב מאד לייצור סדרתי. במפתיע, פיז'ו בחרה להתבסס על פלטפורמת ה-308 הרגילה, עם בסיס גלגלים קצר למדי של 261 ס"מ, ולא על זאת של גרסת הסטיישן (SW), עם 271 ס"מ בין הסרנים. כתוצאה מכך, ה-3008 יציע מקום לחמישה נוסעים בלבד. גרסה מוארכת עשויה להצטרף למבחר בעתיד.


 

אורכו של רכב הפנאי החדש מבית פיז'ו עומד על 436.5 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ, וגובהו 164 ס"מ. מבחינת עיצוב, מדובר בהעתק כמעט מדויק של הפרולוג, עם סממני עיצוב אופיינים למותג - יחידות תאורה גדולות, סבכה קדמית ענקית ובתי גלגלים שטוחים. מאחור יש דלת אחורית מפוצלת, אותה ניתן לפתוח בשני חלקים.

 

ה-3008 יוצע עם שני מנועי בנזין - 1.6 ליטר עם 120 כ"ס, או 1.6 ליטר-טורבו עם 150 כ"ס. לשניהם תיבת הילוכים ידנית, עם חמישה הילוכים בגרסה הבסיסית או שישה בבכירה. גרסאות דיזל יכללו מנועי 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, או 2.0 ליטר עם 150 או 163 כ"ס. מנוע הדיזל הבסיסי יוצע עם תיבת שישה הילוכים רובוטית או ידנית, והבכיר עם שישה הילוכים אוטומטית.


 

היעדר תיבה אוטומטית בגרסת הבנזין, עשויה להביא לדחיית הייבוא של רכב הפנאי לישראל. נכון לעתה, בלובינסקי עדיין לא יודעים מתי ה-3008 יגיע לישראל, אך מקווים כי זה יקרה בחצי השני של 2009.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 3008
תא הנוסעים
דלת אחורית מפוצלת
3008
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים