הונדה נפרדת מה-S2000 במהדורה אחרונה
הרודסטר בעלת המנוע הייחודי תלך לעולמה בסוף חודש יוני, ולא תוחלף בדגם חדש. עד שזה יקרה, הונדה מציעה מהדורה אחרונה בהחלט
הונדה מציגה מהדורה מיוחדת ל-S2000, מכונית הרודסטר הוותיקה שצפויה לרדת מפס הייצור במהלך השנה. ה-S2000 הוצגה בשנת 1999, ולא זכתה להצלחה משמעותית במכירות - רק כ-111 אלף יחידות נמכרו ברחבי העולם במהלך עשר שנים, לעומת כ-181 אלף יחידות בשבע שנות ייצור של ב.מ.וו Z4 רודסטר, אחת מיריבותיה הישירות. ה-S2000 הוצגה לרגל 50 שנה למותג הונדה, וייצורה יופסק כשהיצרנית תחגוג יום הולדת 60. תוכניות להצגת מחליפה נגנזו לאחרונה בגלל המשבר הכלכלי החריף, שפגע גם במכירות ורווחי הונדה והוביל אותה בין היתר לביטול השתתפותה בפורמולה 1.
הונדה S2000, המהדורה האחרונה בהחלט
מהדורה אחרונה
המהדורה המיוחדת תכונה בפשטות "מהדורה אחרונה" (Ultimate Edition), ותוצע במספר יחידות מוגבל. הונדה אינה נוקבת במספר המכוניות שייוצרו, אך מציינת כי כל אחת מהן תקבל לוחית ממוספרת לציון מקומה על פס הייצור. כל ה-S2000 האחרונות יוצעו עם מרכב צבוע בלבן המזכיר את צבעה של מכונית הפורמולה 1 של הונדה מ-1964, כך לטענת היפנים. תא הנוסעים יהיה אדום, כולל מושבי עור בצבע זה, ואילו מבחוץ יוצעו חישוקים קלים בגוון אפור-כהה, ותגי "S2000" שחורים.
המהדורה האחרונה תעשה שימוש באותה יחידת כוח יוצאת דופן, איתה הוצעה המכונית מראשית דרכה. מדובר במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, המספק 240 כ"ס - הספק גבוה מאוד בהתחשב בנפח הצנום, ובכך שאינו מגיע בסיוע מגדש טורבו. מנוע ה-S2000 מסוגל לעבוד בסל"ד גבוה מאוד, עם שיא הספק ב-8,300 סל"ד וקו אדום ב-9,000, נתונים השמורים בדרך כלל למכוניות מירוץ ואופנועים. ה-S2000 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות, ולמהירות מרבית של 241 קמ"ש.
מהונדה נמסר כי המהדורה האחרונה תערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה, בראשית חודש מרץ. השיווק באירופה יחל מייד לאחר מכן, ויימשך עד לסוף חודש יוני, אז תרד אחרונת ה-S2000 מפס הייצור.