מאזדה תציג בז'נבה גרסה ספורטיבית ל-3
מובילת השוק הישראלי תציג בז'נבה את הגרסה הספורטיבית ל-3, שתכונה MPS ותציע מנוע 2.3 ליטר עם מגדש טורבו. ויש עוד חידוש במשפחה
מאזדה תציג בתערוכת ז'נבה גרסה ספורטיבית ל-3 החדשה, שנחשפה בגרסת הסדאן בלוס אנג'לס, וזמן קצר לאחר מכן כהאצ'בק בבולוניה. כמו בדור הראשון, גם הפעם יקראו לה MPS (או מאזדהספיד בארה"ב ויפן), והיא תציע מנוע 2.3 ליטר עם מגדש טורבו. מאזדה לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, אך ככל הנראה מדובר ביחידת כוח דומה לדגם הקודם, עם 260 כ"ס וביצועים מרשימים: 100-0 ב-6.1 שניות, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
מאזדה 3 MPS, עם מנוע טורבו וכונס אוויר גדול שמזין אותו
ה-MPS החדשה מעוצבת באופן מוחצן מבעבר, וכוללת הפעם כונס אוויר גדול ממדים הממוקם על מכסה המנוע. הגרסה הספורטיבית החדשה זוכה גם לפתח לשני פתחי מפלט, במקום אחד בעבר, וגם הספויילר האחורי צמח במידותיו. מלבד זאת היא מבוססת על עיצוב הגרסה הרגילה, עם קווים עגלגלים המזכירים חלק ממכוניות התצוגה האחרונות של מאזדה. ה-MPS הקודמת לא שווקה בישראל, וסיכוייה של הגרסה החדשה להגיע לכאן נראים קלושים.
וגם חוסכים דלק
לצד ה-MPS, מאזדה תחשוף בז'נבה בהופעת בכורה גם את מערכת העצור-סע שלה, המכונה "איי-סטופ" (i-stop). מדובר במערכת המדוממת את המנוע בעצירה, בכדי לחסוך דלק בפקקים כבדים ובעצירה ברמזורים. למערכת מתנע משודרג המפעיל מחדש את המנוע במהירות ברגע שהנהג מעוניין להמשיך ולנסוע.
מאזדה 3 MPS
לפי הערכות מאזדה, מערכת זו תאפשר חסכון של כ-12% בתצרוכת הדלק בנסיעה עירונית, חדשות טובות לעובדי ההייטק של גוש דן. חדשות מעט פחות טובות, הן שמערכת זו תוצע בשלב ראשון רק עם מנוע ה-2.0 ליטר, שאינו מוצע בקבוצה 2 ונרכש בעיקר על-ידי לקוחות פרטיים. כמו כן, עדיין לא ידוע אם מערכת זו תשולב גם בגרסאות בעלות תיבת הילוכים אוטומטית.