מעצב ב.מ.וו, כריס באנגל, פורש מתפקידו
המעצב שחולל מהפכה בב.מ.וו והשפיע רבות על תעשיית הרכב כולה, פורש מיצרנית הרכב הגרמנית ומהתעשייה בכלל - לטובת עסקים פרטיים
כריס באנגל, אחד המעצבים החשובים ביותר בתעשיית הרכב של השנים האחרונות, הודיע כי בכוונתו לעזוב את עולם הרכב. באנגל, שב-17 השנים האחרונות עומד בראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו, אחראי למהפיכה שהתחוללה בעיצוב דגמי המותג, וחתום על מכוניות כמו סדרה 7 הקודמת, סדרה 1 ו-5, Z3 ו-Z4 ורבות אחרות. באנגל עיצב גם את המיני החדשה, ואת דגמי רולס רויס מאז שנת 2000.
כריס באנגל. עוזב אחרי 17 שנים כמוביל העיצוב של ב.מ.וו
- ראיון: כריס באנגל, האיש שאהבתם לשנוא
- עצומה: לפטר את כריס באנגל
- תמיכה מעמית למקצוע: מעצב וולוו מרעיף שבחים
"לכריסטופר באנגל הייתה השפעה ממושכת על הזהות של מותגי ב.מ.וו", כך אומר קלאוס דראגר, אחראי הפיתוח בחבר המנהלים של ב.מ.וו. "תרומתו להצלחת החברה הייתה משמעותית, ויחד עם הצוות שלו הוא מיפה מסלול ברור ואסתטי לעתיד".
לאורך השנים, באנגל זכה לתמיכה כמעט לא מסוייגת מבכירי ב.מ.וו. גם כשהחדשנות העיצובית עוררה גלי ביקורת, במיוחד של לקוחות המותג באמריקה, בהנהלה העניקו למעצב הראשי חופש ותמיכה מלאים. לאורך השנים באנגל ספג גם לא מעט ביקורת מעמיתיו למקצוע, אך בסופו של יום נראה שאף הם הושפעו מאוד מפועלו. לאחר עזיבתו את התפקיד, ייכנס לנעליו אדריאן ואן הויידונק, בן טיפוחיו הנמנה על "צוות באנגל", ועבד לצידו כמעט מיומו הראשון בתפקיד בשנות ה-90.
מעוררת מחלוקת. ב.מ.וו סדרה 7 הקודמת
באנגל הגיע לב.מ.וו בסוף שנת 1992, חודשים ספורים לאחר שהתמנה למנהל העיצוב הראשי של קבוצת פיאט. הוא החל את דרכו כמעצב באופל, ומשם עבר בשנת 1985 לקבוצת פיאט, שם היה אחראי בין היתר לפיאט בראבו ובראבה (ובכלל זה ליחידות התאורה יוצאות הדופן של האחרונה), כמו גם לפיאט קופה. מכונית הספורט הקטנה הייתה הראשונה שחזתה את שפת העיצוב שהפכה מאוחר יותר למזוהה כל-כך עם ב.מ.וו, וכוללת משטחים משתלבים. הדוגמה הבולטת ביותר לשפת העיצוב הזו הייתה ב-Z4 הראשונה, בה נעשה שימוש בשיטת העיצוב כדי ליצור את האות Z בצד המרכב.