קונצ'רטו למאור וכינור
אמן הכינור אייל שילוח אירח את מאור כהן לערב של מוזיקה, הומור ושיח יהודי. הקטעים המוזיקליים היו פנטסטיים - ההנחיה קצת פחות. ויש בונוס לצופים: המשמעות של "יום הבוחר"
האולם האינטימי של מרכז ברודט לתרבות יהודית בלב תל-אביב פתח בסוף השבוע סדרת מפגשים מיוחדים מאוד, שלא לומר מעט הזויים, תחת הכותרת "פאנץ' ליין מוזיקלי". הסדרה מורכבת משלושה מפגשים, שבמרכזם אמן הכינור הבינלאומי אייל שילוח המארח בכל פעם זמר אחר - מאור כהן, שלומי שבן וערן צור.
מטרת הסדרה היא לגעת ולברר את מושג הפאנץ' ליין, שורת המחץ של הבדיחות, באמצעות מוזיקה, הומור ושיח יהודי. לערב הבכורה הוזמן אחר כבוד מאור כהן, שבמקביל לקריירה מוזיקלית מרשימה הפגין גם את יכולותיו ההומוריסטיות בדמותו של ברלד ב"מסודרים" וב"ארץ נהדרת".
שילוח וכהן, בליווי הפסנתרן גיורא ליננברג, דילגו בין יצירות כינור מופלאות יהודיות, לחני טנגו ורונדינו, וגם "השכן של ישן", בביצוע קאנטרי מרענן. כמובן שגם "לא תבואי שישי שבת"
קיבל גוון ייחודי מהכינור של שילוח, עד כדי כך שכהן התוודה על תחושת השעמום שהשיר הזה עורר בו, עד לביצוע הנוכחי.
אין ספק ששילוח הוא נגן כנר פנומנלי, וירטואוז של ממש, אך לא ניתן להתעלם מכך שבכל הקשור לתחומי ההנחיה וההומור יש מקום לשיפור. אם כהן היה מקבל את המושכות לזמן רב יותר בהגשה, ייתכן שהצד הזה של המופע היה מצליח להשתוות ברמתו לפן המוזיקלי.
אז קצת סדר בחלוקת התפקידים היה בבחינת שדרוג, אבל בכל מקרה, הרעיון שמאחורי המופע ראוי לציון ולחקירה נוספת, ואם השנינות של שלומי שבן מפותחת כמו יכולות הנגינה שלו - לא כדאי להחמיץ את המפגש הבא.
- המופע הבא בסדרה ייערך ב-21/2, ויתארחו בו שלומי שבן והזמרת אורית שילוח. חודש לאחר מכן, ב-21/3, יתארח ערן צור, ועל הבמה תופיע גם הכותבת והבדרנית הדר גלרון.