שתף קטע נבחר
 

מפיקות היהלומים מתכננות מתקפה שיווקית

בימי מיתון כדאי לרכוש יהלומים? כך לפחות ינסו לשכנע את הצרכנים מפיקות היהלומים הגדולות בעולם, באמצעות מתקפה שיווקית חסרת תקדים. במקביל תקיים חברת דה בירס כנס בנקאים, לסיוע לענף היהלומים הסובל משפל קשה

מפיקות היהלומים הגדולות בעולם, בראשן דה בירס, מפיקת היהלומים הגדולה בעולם מדרום אפריקה, אלרוסה, חברת היהלומים הרוסית של ממשלת רוסיה, ריוטינטו האוסטרלית, ועוד, ייצאו בקרוב במתקפה שיווקית חסרת תקדים להגביר את צריכת היהלומים בעולם.

 

 

ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי החברות שכרו את שירותי חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי, שתכין עבורן תוכנית שיווקית. הכוונה לקמפיינים ברחבי העולם, שיקראו לציבור לרכישת יהלומים ותכשיטי יהלומים.

 

עוד נודע כי המפגש הראשון בנושא של מפיקות היהלומים ייערך ב-24 בפברואר בלונדון בנוכחות נציגי מקנזי ובהשתתפות מוטי גנץ, הנשיא העולמי של התאחדויות תעשייני היהלומים ונשיא התאחדות היהלומים הישראלית. בכנס ידונו בדרכים להגברת הצריכה.

 

המתקפה השיווקית תתבצע על רקע השפל הקשה שחווה תעשיית היהלומים על רקע המשבר הכלכלי. ברבעון האחרון חלה צניחה של 62% בייצוא היהלומים המלוטשים מישראל, הנחשבת לאחד ממרכזי סחר היהלומים הגדולים בעולם, עקב הירידה בביקושים.

 

חוב תעשיית היהלומים לבנקים: 1.95 מיליארד דולר

יש לציין כי דה בירס כבר החלה בפעולות שיווק: לקראת חד המולד, בחודש דצמבר האחרון, שנחשב לעונת השיא במכירת תכשיטי יהלומים, יצאה החברה בקמפיין מודעות בעיתונים מובילים בארה"ב כמו וול סטריט ג'ורנל ואחרים, אשר התפרשו על פני עמודים שלמים, תוך שימוש בסיסמא הוותיקה "יהלומים לנצח".

 

במקביל נודע, כי דה בירס מכנסת במהלך חודש מרס כנס של בנקאים בעולם המתמחים במימון תעשיית היהלומים כדי לדון במצב ולנסות להגביר את האשראי הניתן לענף. ורדה שיין, מנכ"ל חברת השיווק של דה בירס בלונדון, דיווחה על הכנס לגנץ, שיוזמן גם הוא.

 

כזכור החוב של תעשיית היהלומים הישראלית לבנקים בישראל עמד בשיאו על 2.5 מיליארד דולר, ועקב לחצי הבנקים ירד בחצי השנה האחרונה ל-1.95 מיליארד דולר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים