מייבאך מחייה את הצפלין. המכונית, לא כלי הטיס
המבקרים בתערוכת ז'נבה יוכלו להתרשם ממייבאך צפלין, מהדורה מיוחדת ומפנקת במיוחד למכונית הפאר של מרצדס, כולל מתקן מפיץ בושם. ואף מילה על סיטרואן
מייבאך תציע מהדורה מיוחדת של מכונית הפאר שלה, תחת השם צפלין
(Zeppelin). אם השם הזה נשמע לכם מוכר, אתם צודקים - וגם טועים. זהו אמנם שמו של כלי טיס שתכנן בראשית המאה ה-20 הרוזן הגרמני פרדיננד פון צפלין, אבל במייבאך דווקא רוצים שתחשבו על ה-DS8 צפלין, מכונית מתוצרתם משנת 1932. ספק אם אפילו לקוחותיהם המסורים ביותר, עדיין זוכרים מכונית זו.
מייבאך צפלין
הצפלין תוצע בשתי גרסאות אורך, 57 צפלין קצרה, או 62 ארוכה. בשני המקרים יהיה לה מנוע 6.0 ליטר המגיע מהדגמים הרגילים, אך מציע 28 כ"ס יותר - או 640 סך הכל. נתון המומנט המרבי, 101.9 קג"מ, נותר ללא שינוי. מייבאך אינה מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם החדש, שיוצע ב-100 יחידות בלבד, מספר לא נמוך בהתחשב במחיר הגבוה מאוד של המכונית: 406,000 יורו לפני מסים לגרסה הקצרה (כ-2.13 מיליון שקל), ו-473,200 יורו לפני מסים לארוכה (כ-2.5 מיליון שקל).
הצפלין מציעה מרכב הצבוע בשני גוונים, רעיון דומה לזה של המייבאך הרגילה - אך הפעם חלק אחר במרכב צבוע בגוון השני. יש גם חישוקי "20 חדשים, מראות צד שונות ותוספות אבזור חדשות. הבולטת שבהן היא מערכת בישום, המאפשרת ללקוחות להפיץ במכונית ניחוח של כל בושם בו יבחרו, כולל שני בשמים שפותחו במיוחד עבור הצפלין. במייבאך טוענים כי מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם, אם כי מי שפגש בתא הנוסעים של סיטרואן C4 או C6 למשל, ירגיש ככל הנראה צורך לחלוק על הקביעה הזו.
מה תשתו?
הצפלין תערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה (15-5 במרץ), ותשווק החל בספטמבר 2009.