שתף קטע נבחר

 

אתר פלאפון: יאללה בלאגן

מאתר האינטרנט של חברת הסלולר הוותיקה בישראל ציפינו לידידותיות ופשטות, בדיוק כמו הפרסומות בטלוויזיה. האומנם?

בשבוע שעבר השיקו כל חברות הסלולר הגדולות אתרי אינטרנט חדשים. בפרויקט מיוחד של "ביקורשת", נסקור את אתרי החברות, ולבסוף - נשווה ביניהם. אחרי שסקרנו את האתרים החדשים של סלקום ו-Orange, אנחנו בודקים גם את האתר החדש של פלאפון.

 

אני נכנס לראשונה בחיי לאתר של חברת פלאפון ושתי שאלות מטרידות קופצות לראשי באופן מיידי. השאלה הראשונה היא "יכול להיות שטעיתי בכתובת?", אני גולל את האתר למעלה ולמטה ולא ממש מצליח להבין למי בדיוק שייך האתר הזה. הבחירה בצבעים תכלת-ירוק-אפור לא ממש מתחברת לי ללוגו הכחול-לבן של פלאפון, למזלי, בצד השמאלי ולמעלה של המסך אני מזהה את הלוגו של פלאפון, ומבין שאני כנראה במקום הנכון, אך בכל זאת אני ממשיך לתהות מהיכן הגיע שילוב הצבעים המוזר הזה. ואז אני נזכר, לחברת

פלאפון היה לוגו ישן יותר בצבעים האלו ממש, יכול להיות שמישהו שם בפלאפון עוד לא סגור על כך שהלוגו (ובהמשך לכך, הצבעים המובילים) שונה?

 

שאלה שנייה שמפריעה לי היא: מי החליט, ומדוע הוא החליט, לשים שני סרטוני פלאש צעקניים, במקום כל כך מרכזי? סרטון אחד מציג לראווה את הקולקציה החדשה של המכשירים של רשת פלאפון והשני מספר לי מה חדש ברשת פלאפון.

 

אז נכון, סביר להניח שאנשי המכירות של פלאפון מאד מעוניינים לגרות אותי עם המכשירים החדשים והמשוכללים שלהם (מצטער, לא עושה עלי רושם - יש לי אייפון) אבל לאורך כל הביקור באתר הסרטונים האלו פשוט גנבו לי את היכולת להתרכז באתר, פעם אחר פעם והכבידו על טעינת האתר.

 

רוצה להיות חבר של קבע

יאללה, קניתם אותי עם הפרסומות הרגשניות שלכם, אני מעוניין להצטרף לרשת פלאפון ואם אפשר גם על הדרך, לקנות סופגניה מהילד המסכן ההוא מהפרסומת שהייתה בחנוכה. אבל נעשה את זה מעניין: בואו ונדמיין שאני חייל שנמצא בבית בחופשה קצרה ומנסה במהירות הרבה ביותר להצטרף לרשת פלאפון.

 

סרגל הניווט הראשי שנמצא בראש הדף הוא ברור וגדול, וגם אם האייקונים שלו הם מצועצעים מדי, הוא בהחלט עושה את העבודה. אני מקליק על "מסלולים ומבצעים" ומקבל תפריט המפרט את המסלולים השונים שפלאפון מציעה עבורי. אני מזהה את הקישור למסלול החיילים ובוחר בו.

 

תוך שניות אני מוצא את עצמי ב"בסיס של פלאפון", אם בדף הראשי של פלאפון לא הצלחתי להבין באתר של איזו רשת אני נמצא, הרי שעכשיו אני מצליח לחוש בצורה ברורה מאד שמדובר בדף של חברת פלאפון (בדיקה קצרה מעלה כי רוב הדפים ברמות הפנימיות של האתר, מפגינים רמת מיתוג טובה יותר). אני מאד מתרשם מהאנימציה היפה של בסיס החיילים של פלאפון, אבל לא ממש מצליח להבין היכן אוכל לקבל קצת מידע על הצטרפות לרשת. מתסכל מאד. 


 

אני מביט בסרגל הניווט ולא מבין מה קרה, לפני רגע הייתי בדף הראשי ובחרתי ב"מסלולים ומבצעים" ואחר כך בחרתי ב"מסלול חיילים" במטרה ברורה להצטרף לרשת, איפה לאורך כל הדרך ראיתי או בחרתי במשהו הקשור לקמפיינים של פלאפון ?!

 

בגלל שאני חייל מאד סקרן אני בוחר במילה "קמפיינים" המופיעה בסרגל הכלים, וכך לפתע אני מוצא את עצמי בדף מאד לא ברור, עם שתי שורות שאומרות בדיוק את אותו הדבר, ותמונה באיכות גרועה שהכותרת שלה היא "גיף/פלאש". לא נעים.

 


 

"אין ייאוש בעולם כלל"

איפה טעיתי? החופשה שלי עוד מעט נגמרת ועדיין לא הצלחתי להבין איך אני מצטרף לפלאפון, אבל אני לא מתייאש ומחליט לחתור למגע.

 

אני חוזר לדף הראשי וממשיך בחיפושי אחרי הלינק שיוביל אותי להיות לקוח מאושר של פלאפון, אני מביט בחוסר אונים בסרגל הכלים הראשי ומהמר על "שירות לקוחות", אני רואה שיש לי לינק ל"הצטרפות וביטול שירותים", לרגע לבי קפץ משמחה, יכול להיות שמצאתי את הדרך להצטרפות? בדיקה קצרה מעלה שטעות בידי ושהכיתוב על הלינק מטעה, כיתוב נכון וברור היה צריך להיות "הצטרפות לשירותים או ביטולם".

 

אני מבחין בחלון חיפוש גדול וברור ומקליד את המילה "חיילים" אני בספק אם זה מה שיוביל אותי לדף בו אוכל להצטרף לרשת, באמת שכבר אין לי ציפיות, אבל בואו לפחות נוודא שאני מצליח להגיע ל"בסיס החיילים של פלאפון". שתי התוצאות הראשונות קשור ל"קמפיינים". בחירה בתוצאה אחת, מציגה בפני דף ריק ובחירה שנייה מציגה בפני דף גדול וכחול עם המילה "מצטערים, אירעה שגיאה באתר", ובכן גם אני מאד מצטער. בכל מקרה, כשניסיתי ללחוץ Back האתר פשוט לא הגיב.

 

תוצאה נוספת מציגה בפני את צמד המילים "מסלול חיילים ללא התחייבות" אבל בדיקה קצרה מראה שאני שוב מקבל מסך לבן ללא שום טקסט. וואלה, אכן מסלול ללא כל התחייבות. אני מרים דגל לבן ונוטש, אולי בחופשה הבאה.

 

כרטיס ניקוד

  • מראה כללי: בגלל חוסר אחידות במראה האתר אהיה חייב לסכם את הסעיף הזה כאכזבה. הדף הראשי היה צעקני, מבולגן וניסה להשרות אווירה צעירה, אם כי כאשר עוברים לדפים הפנימיים יותר של האתר, ניתן למצוא מראה מסודר ורגוע יותר.

 

  • התמצאות וניווט: התפריט במרומי הדף הראשי עזר לי המון, ברגע שעזבתי את הדף הראשי אל תוך הדפים הפנימיים של האתר מצאתי סרגל כלים אחר ושונה מקודמו, שגם עזר לי רבות, אך נראה היה כאילו מישהו פספס ובגדול את המראה האחיד של האתר.

 

  • תמיכה בדפדפנים השונים: התמיכה בדפדפן האקספלורר והפיירפוקס הייתה מלאה, אך התלוותה תחושה של כבדות מסוימת בטעינת הדפים השונים לאורך הביקור. ועוד הערה: צפייה בדף הראשי של האתר באמצעות פיירפוקס מפעילה כל פעם מחדש באופן אוטומטי את הקליפ של ליאור נרקיס. זה בהחלט לא עשה לי נעים.

 

סיכום

ציפיתי לאתר נעים ופשוט, בעל שימושיות גבוהה יותר ובעל מסר ברור יותר ממש כמו פרסומות הטלוויזיה של פלאפון (חוץ מהפרסומת עם הקרחת של נינט), בפועל נתקלתי באתר מבולגן עם קישורים רבים שבורים, לא לזה ציפיתי מחברת הסלולר הוותיקה בישראל.

 

מורד שטרן הוא בודק תוכנה ושימושיות וחבר בארגון UPA . בקרו את מורד גם בבלוג שלו Usability

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים