גם נביעות עוצרת את ייצור הבקבוקים והכדים
לקוחות החברה פנו ל-ynet וסיפרו: לא קיבלנו את כל כדי המים. נביעות: הצעד נעשה בשל שינוי זמני באיכות המים במעין עין זהב, כתוצאה מהגשמים האחרונים. אמש נקטה מי עדן צעד דומה. משרד הבריאות: מדובר בזיהום חיידקי. אין סכנה לבריאות הציבור מהמים שכבר שווקו
יום אחרי שמי עדן הודיעה שהחברה מפסיקה לפי שעה למלא בקבוקים וכדים של מים מינרליים בגלל חוסר עקביות בנתונים, נוקטת המתחרה שלה נביעות צעד דומה.
שתי החברות ממשיכות לשווק בקבוקים וכדים שמולאו לפני שעלו מהבדיקות התוצאות הלא עקביות, וישובו לפעילות רגילה כאשר נתוני המים ישובו לאיזון. ואולם בינתיים עלול להיווצר מחסור בכדים ובבקבוקים, כפי שגילו הבוקר (יום ב') לקוחות נביעות.
בה בעת שמי עדן יצאה בהודעה מסודרת לציבור באמצעות כלי התקשורת, נביעות לא נהגה כך, ולקוחותיה נאלצו לגלות זאת בעצמם. לקוחות שהתקשרו למוקד שירות הלקוחות של החברה קיבלו הודעה שלפיה יש "תקלה במעיין".
"במקום לקבל הבוקר חמישה כדים, כמו שנובע מהחוזה, קיבלנו כד אחד ושתי שישיות בקבוקי מים מינרליים", אמר ל-ynet ליאור מתל-אביב.
"אז התקשרנו לשירות הלקוחות שלהם. ואמרו לנו שישנה תקלה במעיין, ולכן במהלך השבוע הזה הם יספקו רק בקבוקים שמולאו לפני שקרתה התקלה. לפי מוקד שירות הלקוחות, כנראה שהם יחדשו את האספקה הסדירה של הכדים בתחילת שבוע הבא".
גם בעז מהמרכז לא קיבל היום את כל הכדים שלו. "הייתי אמור לקבל ארבעה כדים", סיפר הלקוח בשיחה עם ynet. "לאחר שהגיע רק כד בודד ולאחר שיחה עם מוקד השירות של נביעות, נאמר לי שכתוצאה מאיכות המים הם מפסיקים בינתיים את החלוקה. למה הם לא יצאו עם הודעה לציבור?"
פניית ynet לשירות הלקוחות של החברה נתקלה בחומה של מיסתורין. "לא הפסקנו את אספקת הכדים", אמרה נציגת שירות לקוחות, "הפחתנו את כמות אספקת הכדים". לשאלה מדוע? סירבה נציגת השירות להשיב, ואמרה שנציג בכיר יחזור אלינו עם תשובות.
מנביעות נמסר בתגובה שאכן יש עצירה יזומה של פעילות המילוי בחברה, משום שכתוצאה מהגשמים נגרם סחף אדמה שגרם לעלייה בעכירות מעל רמת התקן המותרת.
"בשל שינוי זמני באיכות המים במעין עין זהב, כתוצאה מהגשמים האחרונים, הפסקנו את השאיבה מהמעין ואת ייצור הבקבוקים והכדים" אמרו בנביעות.
"אנו ממשיכים לבצע בדיקות איכות יומיות, עד שתוצאות הבדיקות יתייצבו ויתאימו לסטנדרטים האיכותיים שעל פיהם אנו עובדים. זאת, בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ומקורות.
"אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמת ללקוחותינו, ונפעל להשלים את המלאי החסר ברגע שיתאפשר. חשוב לציין, כי כל מוצרי נביעות הנמצאים בשוק שווקו לאחר שעמדו בכל בדיקות האיכות והם ראויים ובטוחים לשימוש".
לשאלת ynet מדוע הלקוחות נאלצו לגלות זאת בעצמם ולא יצאה הודעה לציבור קודם לכן, נמסר מנביעות: "קיווינו שהתוצאות יתייצבו מבלי שיווצרו חוסרים בשוק, אבל לפי התוצאות האחרונות שהתקבלו בשעה האחרונה הן עדיין לא עומדות בסטנדרטים הגבוהים של החברה. אם חלה אי-נעימות ללקוחות, אנו מתנצלים".
משרד הבריאות: יודעים על עכירות מיום חמישי
רופאת מחוז צפון במשרד הבריאות, ד"ר מיכל כהן–דר, אמרה בשיחה עם ynet: "אין כל סכנה לבריאות הציבור, משום שהמים הללו לא משווקים". היא ציינה כי מקור המים בשני המפעלים, נביעות ומי-עדן, נבדק מדי שעה, וכמו כן מדי שעה נבדק מדגם של בקבוקים.
לדברי ד"ר כהן-דר, שיטת הבקרה הזו מונעת מצב שבו "התפספסה" בדיקה במקור המים ולבקבוקים הוזרמו מים באיכות לא טובה. "אין לנו תוצאות של בדיקת בקבוקים שהיא אחרת מאפס, אחרת לא ניתן לשווק. למדפים לא הגיעו בקבוקים שלא עברו אישור שלנו".
עוד ציינה רופאת מחוז הצפון כי המקור לזיהום המיקרוביאלי, שעליו דיווחה חברת מי-עדן, הוא זיהום של חיידקים שעשוי להיות ביוב של בני אדם או בעלי חיים. "רשות המים ומקורות נמצאים שם, ובודקים מה הגורמים שיכולים להשפיע על איכות המים".
לגבי נביעות אמרה ד"ר כהן-דר כי במים שלהם התגלתה עכירות שכבר חלפה וזיהום חיידקי, שעדיין קיים. "אנחנו יודעים על עכירות במים מיום חמישי, ולאחר מכן גם בדיקות בקטריאליות הראו תוצאות לא-תקינות. ברגע שראינו שיש רצף בדיקות לא-תקינות - הורינו להם שלא לשווק. במשך סוף השבוע הם לא שיווקו בקבוקים".
המידע הראשוני הגיע באמצעות האימייל האדום