שתף קטע נבחר
 

גרמניה: שיעור האבטלה עלה בפברואר ל-7.9%

40 אלף גרמנים נוספו למעגל האבטלה ושיעור האבטלה עלה החודש בפעם הרביעית ברציפות. מדד אמון הצרכנים ממשיך לעלות למרות מצב המשק הגרמני

שיעור האבטלה בגרמניה רשם בפברואר חודש רביעי ברציפות של עלייה, כשהמיתון והיחלשות הייצוא גורמים לעוד חברות לפטר עובדים. מספר הבלתי מועסקים עלה, אחרי התאמה עונתית, ב-40 אלף בחודש הנוכחי, ל-3.31 מיליון, כך נמסר מסוכנות התעסוקה הלאומית. הכלכלנים צפו עלייה של 60 אלף במספר המובטלים. שיעור האבטלה המתואם עלה מ-7.8% בינואר ל-7.9% בפברואר.

 

מדד אמון הצרכנים בגרמניה דווקא ממשיך לעלות, חודש שישי ברציפות, למרות הציפיות שירד. החברה שעורכת את הסקר, המתבסס על תשובותיהם של כ-2,000 צרכנים, מסרה כי מדד האמון עלה מ-2.3 ל-2.6. האנליסטים העריכו שהמדד ירד לרמה של 2.

 

שיעור האינפלציה בגרמניה ירד בינואר ל-0.9%, הרמה הנמוכה ביותר זה כמעט חמש שנים. הממשלה הגרמנית הודיעה שתוציא כ-80 מיליארד אירו על חבילת תמריצים כלכלית, שיכללו הקלות בתשלום מיסים ותמריצי צריכה, ובהם מענק של 2,500 אירו למי שירכוש מכונית חדשה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בניין הרייכסטג בברלין
צילום: יוסף ג'קסון
מומלצים