ביקור האפיפיור יביא להכנסות של 50 מיליון דולר
הצפי: לפחות 40 אלף צליינים יגיעו לישראל בתקופת הביקור; מנכ"ל אל על ביקר בברזיל ודרום אמריקה כדי לקדם את תנועת הצליינות לישראל לרגל ביקור האפיפיור ופתיחת קו הטיסות לסאו פאולו
ביקור האפיפיור בישראל צפוי להביא להכנסות של כ-50 מיליון דולר לענף התיירות. על פי הערכות לפחות 40 אלף צליינים יגיעו לישראל בתקופת ביקורו של בנדיקטוס ה-16 בחודש מאי. כך גילה פול מילוצקי, מנכ"ל מלון ריג'נסי בירושלים.
מילוצקי הוסיף שכבר כיום כל 6,700 החדרים בבתי המלון בירושלים מוזמנים לשבוע של ה-15-8 במאי 2009 - בעת ביקור האפיפיור. הצפי שגם מלונות באזורי ים המלח, פרברי ירושלים, נצרת, טבריה ות"א יהיו בתפוסות מלאות.
"אם מדינת ישראל תדע למנף את הביקור לכל מיליארד המאמינים הקתוליים בעולם, ניתן יהיה להגדיל את התיירות הצליינית לישראל במחצית השנייה של השנה במאות אלפי מבקרים", אמר אבי אלה, מנכ"ל רשת מלונות קיסר.
מנכ"ל אל על , חיים רומנו, ביקר בשבוע האחרון בברזיל ובמדינות נוספות בדרום אמריקה על מנת לקדם את תנועת הצליינות לישראל לרגל ביקור האפיפיור ופתיחת קו טיסות ישיר מישראל לברזיל. רומנו אמר כי בחברה בהחלט בונים על ביקור האפיפיור כגורם שישפיע על התיירות הצליינית לישראל, במיוחד ממדינות אמריקה הלטינית.
מאל על מוסרים כי הביקור של האפיפיור יהיה למעשה מקדם המכירות הטוב ביותר לקו לדרום אמריקה ומעריכים כי פתיחתו של קו טיסות ישיר לישראל יועדף על ידי התיירים ממדינות אלה. בנוסף לפגישות שערך רומנו עם ראשי הקהילות הנוצריות בדרום אמריקה הוא נפגש גם עם ראשי הקהילות היהודיות על מנת לשכנע אותם להגיע בהמוניהם לישראל.
בשבוע שעבר קיים משרד התיירות כנס היערכות ראשון לקראת ביקורו של האפיפיור בישראל בהשתתפות נציגים של תעשיית התיירות. "ביקורו של האפיפיור בישראל מהווה עוגן חשוב לתיירות הצליינית לישראל בשנים הקרובות", אמרה שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא, במהלך הכנס. לדבריה, משרד התיירות נערך לטיפול בכל ההיבטים של הביקור ומקיים פעילות שיווק ענפה לעודד את תנועת הצליינות לישראל בעת הביקור. על פי נתוני משרד התיירות כשני שליש מהתיירים שביקרו בישראל בשנת 2008 היו נוצרים, ובהם כמיליון צליינים.