אנשי העדלאידע: "אצלנו חוגגים כל השנה"
לאורך השנה הם מגבשים רעיונות ומתכננים את "הקרנבל הגדול" שמשמח את כולנו בפורים. בוני עגלות העדלאידע התמקדו השנה בנושא האקולוגי והנושא שהכי מטריד אותם - כמה סמלי - חוטי החשמל שמגבילים את גובה המיצגים (חיות נכחדות והנשיא פרס)
שמחה וצהלה:
יפעת, שהחלה לעצב קרנבלים לפני 20 שנה ומעצבת את העדלאידע בחולון זו השנה ה-17, מספרת כי ימי חג פורים הם התקופה העמוסה ביותר. "אפשר לומר שאני גברת קרנבלים. בשאר ימי השנה אני עוסקת בתפאורות לתיאטרון או לאירועים ממלכתיים, אבל חודש מרס הוא בהחלט הזמן הכי עמוס שלי בשנה".
חלק ממיצגי העדלידע. "מתחילים לעבוד באוקטובר" (צילום: ציפי יפעת)
את נושא העדלאידע קובעת העירייה, ויפעת - שלמדה עיצוב קרנבלים ואדריכלות באיטליה - מעצבת את התהלוכה. "אני מתחילה לעבוד באוקטובר על סקיצות, קובעת מה יותר ויזואלי ומפרטת את זה לפרטים. בסוף דצמבר אנחנו מתחילים להרכיב את המיצגים", היא מספרת. "העדלאידע הנוכחית היא בסימן של שמירה על כדור הארץ. הכנו פרחים, חיות נכחדות, דינוזאורים והקרחונים".
ואיך אנחנו ביחס לשאר העולם? "הקרנבלים בישראל מאוד איכותיים", היא קובעת. "ביקרו פה מהקרנבל הגדול באיטליה ושיבחו אותנו מאוד.
הבעיה היחידה היא שהמיצגים שלנו מגיעים רק לגובה של 4.5 מטרים ובאיטליה מתנשאים עד ל-20 מטרים, כי אין להם חוטי חשמל שמפריעים".
כל מיצג מורכב על עגלה, עליה עובדים ארבעה מעצבים במשך כשבוע עד עשרה ימים. חברת "סימני דרך" היא שמרכיבה את העגלות שגורמות לקרנבל ולמשתתפיו לזוז ו-40 מעצביה עובדים שעות נוספות בפורים כדי להספיק לסיים כשמונה תהלוכות מדי שנה, בהן אלה שבחולון, אשקלון, עכו, נהריה ומודיעין.
מנכ"ל החברה, אודי כהן, סיפר על תהליך העבודה. "בכל עגלה פשוטה משולבים, פיסול, נגרות, מסגרות, אנשי צבע, ציירים. כמה עובדים עמלים במקביל על מיצג אחד. זאת תקופה לחוצה בשנה, אבל אנחנו רגילים לזה. התחלנו עם עדליידות לפני 17 שנים, עם התהלוכה הראשונה של חולון ומאז הצטרפו ערים נוספות בתקופה עמוסה של כחודשיים".
- התחפשתם? שלחו אלינו
את תמונותיכם ואת תמונות ילדיכם בתחפושת פורים - ונפרסם אותן בגלריית פורים חגיגית!