שתף קטע נבחר

 

איך מפעילים ספר? סרטוני שימושיות מצחיקים

לכבוד פורים, החלטנו לחרוג מהמדור הרגיל של ביקורשת, לטובת אוסף סרטונים משעשעים בנושאי שימושיות. מבקרי UPA ישראל יודעים גם לחייך, ולא רק לבקר

המשתמשים בטוח יבינו איך להשתמש בזה...

 

או שלא.

 

לאורך השנה אנשי הממשקים לוקחים את המשימה של עיצוב מוצרים ידידותיים למשתמש בצורה מאד רצינית. זאת מערכת משומנת היטב של מעצבים, מאפייני ממשק, אנשי איכות תוכנה, מפתחים, נבדקים (משתמשים) – שמנסה להבטיח שהמוצר יהיה פשוט ונגיש לאדם המשתמש בו. הפעם, באווירה פורימית, נבקש להציג את עולם השימושיות בעיניים קצת יותר היתוליות.

 

קבוצת מיקוד לגלגל

הרבה מוצרים מתחילים בשלב מקדים של קבוצות מיקוד. נפגשים עם משתמשים פוטנציאליים, ועורכים סיעור מוחות יחד איתם כדי לנסות למפות את הקשיים במוצרים קיימים, את הדרישות ממוצרים חדשים ועוד. העניין לא פשוט ופעמים רבות לומדים בדרך הקשה, שלא כל מה שהמשתמש חושב שהוא רוצה הוא באמת צריך או ישתמש במציאות. וכפי שניסח זאת הנרי פורד לגבי המצאת המכונית "אם הייתי שואל אנשים מה הם רוצים - הם היו עונים סוסים מהירים". הנה תרחיש דמיוני שמתאר מה היה קורה לו היו עורכים קבוצת מיקוד לפני המצאת הגלגל.

 


 

איך מתפעלים ספר?

 פעמים רבות דרך פניות לתמיכה הטכנית ובוודאי דרך בדיקות משתמשים, אנשי הממשקים מופתעים לגלות שהמשתמשים באים במגע עם הממשק בדרך שונה לגמרי ממה שהם חשבו ותכננו. אחרי הרבה שנים של עיסוק בעיצוב מוצרים וממשקים קשה מאד להסתכל על האינטארקציה בצורה רעננה.

 

דברים נראים ברורים מאליהם ונוצרת תחושת ניכור כלפי המשתמשים שלא יודעים איך להשתמש במוצר. מדי פעם חשוב לרענן את התחושה שגם תפיסת הידידותיות של המוצר היא בעייני המתבונן ולא בעייני המעצב. הסרטון הבא מדגים בצורה מקסימה שיחה בין משתמש המנסה להבין איך להשתמש בספר ובין נציג התמיכה הטכנית.

 


 

לפני שנתחיל, אנחנו צריכים לדעת כמה פרטים עליך

מדור ביקורשת עורך ביקורות אתרים ובוחן עיצובים טובים מול עיצובים גרועים. אחת משגיאות השימושיות שמעצבי ממשק אינטרנט חוטאים בו במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני הוא הניסיון לקבל מהמשתמש כמה שיותר מידע, וזאת אפילו לפני שהוא ביצע רכישה אחת. הסרטון הבא מדגים מה היה קורה, אם הנוהג הזה היה קיים בחנות רגילה, או מה היה קורה אם "נמצאו 0 תוצאות לחיפוש".

 


 

הממשק הגאוני החדש של אפל

 ואי אפשר לצחוק על עיצוב מוצרים בלי להזכיר את אפל, המלכה הבלתי מעורערת של עולם עיצוב המוצרים הפשוטים שכל אחד יכול להשתמש בהם. מגלגל האייפוד ועד ממשק הנגיעה של האייפון, אפל נחשבים למקצוענים בכל הנוגע לעיצוב ממשק פשוט ששם דגש על הפונקציות העיקריות הנדרשות, מבלי לבלבל את המשתמש באופציות מרובות, וממשקים לא ברורים.

 

אבל גם להפשטת ממשקים יש גבול וצריך להיזהר לא לקחת את זה רחוק מדי. הסרטון הבא מדגים מה היה קורה לו אפל היו מאמצים את גלגל הניווט של האייפוד כממשק חלופי במקום מקלדת.

 

לאה אהרונוביץ חברת הנהלה ומנהלת האירועים של איגוד השימושיות הישראלי ובעלת הבלוג אינטרface

 

המדור יוצא לחופשה קצרה, ויחזור בתחילת אפריל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים