לתצוגה: מכונית כלאיים קומפקטית ליונדאי
יצרנית הרכב הקוריאנית תציג בסיאול רכב כלאיים קומפקטי, המשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. ייצור? לא בעתיד הקרוב. אבל תהיה אלנטרה עם הנעת כלאיים
יונדאי תציג בתערוכת סיאול בחודש הבא את הבלו-וויל (BLUE-WILL, ובתרגום חופשי - שאיפה כחולה). מדובר במכונית תצוגה עם הנעת כלאיים, המשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי.
יונדאי בלו-וויל. ידידותית לתצוגה
הבלו-וויל היא מכונית קומפקטית, במרכב האצ'בק עם חמש דלתות. יונדאי אינה מפרסמת נתוני מידות של המכונית, שעיצובה מזכיר חלק מהדגמים הסדרתיים של היצרנית. עם זאת, לא ידוע על דגם דומה שצפוי להגיע בקרוב לייצור סדרתי.
הבלו-וויל עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר עם הזרקת בנזין ישירה, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הקוריאנים לא מספקים נתוני הספק ומומנט, אך מספרים כי מנוע העזר החשמלי מספק 134 כ"ס. לדגם התצוגה מצברי ליתיום-יון פולימר, סוג מצברים הנחשב למתקדם יותר מאלה שנמצאים כיום בשימוש בדגמים כמו טויוטה פריוס והונדה סיווק IMA - מצברי ניקל-מטל. המכונית החדשה גם ניתנת לטעינה באמצעות שקע חשמל - אך יונדאי לא מפרסמת בשלב זה פרטים בנוגע לזמן הטעינה או טווח הנסיעה ללא בנזין. פרטים אלה ייחשפו ככל הנראה בסמוך לפתיחת התערוכה בחודש הבא.
לוחות סולריים על הגג
כדי לסייע בטעינה ולטובת הפעלת אבזרים שונים, כמו מיזוג אוויר, לבלו-וויל יש לוחות סולריים על הגג, לקליטת אנרגיית השמש. המכונית יוצרה תוך שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, בהם יחידות תאורה מפלסטיק ממוחזר ושימוש בביו-פלסטיק בתא הנוסעים ובמכסה המנוע.
מיונדאי נמסר עוד כי בחודש יולי הקרוב, יחל שיווק גרסת כלאיים ראשונה לאלנטרה. המשפחתית הקומפקטית, שאינה משווקת בישראל, תוצע עם מנוע הצורך בנזין או גפ"מ, ומנוע חשמלי עם מצברי ליתיום-יון פולימר. לטענת הקוריאנים, מדובר ברכב כלאיים סדרתי ראשון בעולם העושה שימוש במצברים מסוג זה.
האלנטרה תהיה מכונית כלאיים חלקית, עם מנוע חשמלי שנועד לסיוע למנוע הבנזין וטווח נסיעה מוגבל ללא זיהום. היא גם לא תאפשר טעינה משקע החשמל. מכונית כלאיים ייעודית, מתחרה לטויוטה פריוס, צפויה רק בסביבות שנת 2011.