שתף קטע נבחר

מחצית מהציבור ישלמו יותר עבור מוצרים "ירוקים"

12 אחוז מהציבור מקפיד לרכוש מוצרים ידידותיים לסביבה ו-23 אחוז מעדיף מוצרים שכאלה אך 43 אחוז לא חובב "ירוק". סקר לקראת כנס "סביבה 2020" מלמד: מי שמעדיף ירוק מוכן לשלם יותר - גם בעידן של משבר כלכלי

מחצית מהציבור בישראל העידו כי הם מוכנים לשלם תוספת של 10 אחוזים עבור מוצר הנחשב "ידידותי לסביבה" לעומת רכישת מוצר אחר - "ירוק פחות"; 40 אחוז לא מוכנים לשלם יותר. כך עולה מסקר שהוזמן לקראת כנס "סביבה 2020" שייערך בשבוע הבא.

 

על פי הסקר, 18 אחוז מכלל הציבור אמרו כי הם בטוחים שיסכימו לשלם תוספת של 10 אחוזים עבור מוצר "ירוק" יותר; 31 אחוז אמרו כי הם חושבים שיהיו מוכנים לשלם את התוספת. 19 אחוז אמרו שהם חושבים שלא יהיו מוכנים להוסיף למחיר, 21 אחוז בטוחים שלא היו משלמים ו-11 אחוז לא ידעו להשיב.

 

המשבר הכלכלי, מסתבר, לא שינה באופן מהותי את נכונות הציבור לרכוש מוצרים ידידותיים לסביבה, גם אם הם יקרים מעט יותר. רוב הציבור (57 אחוז) אמרו שהמשבר לא השפיע על הרגלי הקנייה שלהם של מוצרים "ירוקים" אך כרבע (26 אחוז) אמרו כי בעקבות המשבר הם קונים פחות מוצרים "ירוקים". 36 אחוז מכלל הציבור אמרו לסוקרים כי רכשו מוצר ידידותי לסביבה במהלך החודש האחרון. 21 אחוז אמרו כי רכשו מוצר כזה בשבוע האחרון.

 

הסקר בחן גם את הרגלי הקנייה הסביבתיים כדי לאמוד עד כמה מקפידים הצרכנים לרכוש מוצרים ידידותיים לסביבה. כ-12 אחוז מהציבור מקפיד לחפש תמיד מוצרים ידידותיים לסביבה וקונה רק אותם או בעיקר אותם, ו-23 אחוז מעדיף מוצרים שכאלה, אך לא מקפיד לרכוש אותם תמיד.

 

אך רוב הציבור אינו מתעניין במוצרים "ירוקים": 15 אחוז רוכשים מוצרים "ירוקים" לעיתים רחוקות בלבד ו-43 אחוז אף פעם לא מקפידים או שמים לב אם המוצר שרכשו ידידותי לסביבה.

 

כצפוי, בקרב מי שמקפידים לרכוש מוצרים "ירוקים" יש נכונות גבוהה יותר גם לשלם יותר עבורם. בקרב ציבור זה ניכרת גם השפעה קטנה של המשבר הכלכלי על הרגלי הקנייה. 15 אחוז מקרב מי שמקפיד לרכוש מוצרים "ירוקים" אמרו כי המשבר דווקא עודד אותם לרכוש מוצרים "ירוקים".

 

הסקר הטלפוני בוצע בשבוע שעבר על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" בקרב 500 נשאלים שהם מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל. טעות הדגימה +/- 4.4 אחוזים.

 

"בכנס 'סביבה 2020' נעסוק במדיניות לאומית סביבתית לאור המשבר הכלכלי, ולכן חשוב היה לנו לבדוק מהי הנכונות והעניין האישי של הציבור להשקיע בתחום", אמר ד"ר איתן זילביגר מנכ"ל החברה לשירותי איכות הסביבה ומיוזמי הכנס.

 

"העובדה שגם בחודש מרס 36 אחוז מהציבור רכשו מוצר ירוק אחד לפחות, וכי חרף המצב הכלכלי 18 אחוז מכלל הציבור, ו-40 אחוז מקרב הצרכנים הירוקים המודעים מוכנים לשלם 10 אחוז יותר עבור מוצר ידידותי לסביבה, מהווה אינדיקציה לכך שחרף המצב הכלכלי יש בישראל ציבור לא מבוטל שמוכן להשקיע מכיסו בתחום".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים