טרייביטש ינסה לקנות חלקו של ברגר בטיב טעם
בקשת הקפאת ההליכים של אנטר הולדינגס של עמית ברגר עשויה לייצר הזדמנות לסיום השותפות עם קובי טרייביטש
בקשת הקפאת ההליכים של אנטר הולדינגס שבשליטת עמית ברגר עשויה לייצר הזדמנות לסיום השותפות בינו ובין קובי טרייביטש. ל"כלכליסט" נודע כי טרייביטש מבקש לקנות בעצמו את חלקו של ברגר (38%) בטיב טעם. טרייביטש, מייסד הרשת והיו"ר, ינסה לגבש קבוצה שכוללת משקיע זר, אך גורמים המקורבים לחברה אמרו כי אין זה בלתי אפשרי שבמחיר נכון הוא יקנה את חלקו של ברגר בעצמו.
לפני כשנה הגדיל טרייביטש את אחזקתו בחברה ל-41% על ידי רכישת מניות בבורסה בכ-15 מיליון שקל וביצר לעצמו את השליטה בחברה. יחד עם חברו צחי ליקה, המחזיק ב-5%, יש לו 46% בחברה. גורמים בחברה ציינו כי האופציה הפחות מועדפת על טרייביטש היא שאת חלקו של ברגר יחזיק נאמן או אחד הבנקים. 150 מיליון שקל ממניותיה של אנטר בטיב טעם משועבדות לטובת מחזיקי סדרת אג"ח ב', שהמועד הקרוב לתשלום הוא אוגוסט.
בינתיים מבקשת טיב טעם להבהיר כי לבקשת הקפאת ההליכים של אנטר אין שום השפעה על פעילות החברה או הרשת.
טרייביטש: גמרנו עם המחיקות
אתמול פרסמה טיב טעם את דוחו"תיה הכספיים לשנת 2008, בהם בלטו לאורך השנתיים האחרונות ההבדלים בין פעילות הקבוצה לבין הלוליינות הפיננסית, שהביאה להפסדים כבדים. "צריך להסתכל על דו"חות טיב טעם בשני אופנים. בצד הפיננסי שהוא היותר רע יש מחיקות בגלל ירידת השווי של החברה, אבל בצד של הביזנס אנחנו בהחלט רואים שיפור", אמר טרייביטש עם פרסום הדו"חות.טיב טעם הפחיתה 219 מיליון שקל ב-2008 שגרמו לה לרשום הפסד נקי של 250 מיליון שקל. "זה מספרים של ספרים שעוברים ממקום למקום. גמרנו עם המחיקות, היה חשוב לנו לעשות את זה בשנה אחת ואני מאמין שב-2009 כבר נראה את פעילות הרשת בצורה נקייה יותר", אמר טרייביטש.
ואכן נראה כי פעילות המזון של טיב טעם, לאחר לא מעט שנים קשות, שינתה כיוון ושיפור בפרמטרים של רווחיות. למרות שסגרה חנויות בשנה האחרונה וצמצמה את שטחי המכירה שלה, ועל אף המיתון שפקד את ישראל לקראת סוף השנה, הצליחה טיב טעם להראות צמיחה במכירות של פעילות המזון.
ברבעון האחרון של השנה חל גידול של כ-12% במכירות הרשת הקמעונאית ביחס למכירות ברבעון המקביל אשתקד. המכירות הסתכמו בסך של כ-219 מיליון שקל לעומת סך של כ-195 מיליון שקל.
ההכנסות של פעילות המזון של הרשת צמחו ב-8.6% ל-1.06 מיליארד שקל ב-2008. מכירות מגזר הקמעונות (פעילות הרשת) בכל שנת 2008 הסתכמו בכ-837 מיליון שקל לעומת היקף של כ-770 מיליון שקל בשנת 2007, עלייה של כ-8.7%. מעלייה זו יש לקזז את עליות המחירים שאיפיינו את השנה האחרונה, כך שמדובר בצמיחה נמוכה יותר.
כמחצית מהמוצרים שנמכרים בסניפי טיב טעם הם מוצרים שהחברה מייבאת או מייצרת. המיתון בזווית הזו דווקא יוצר הזדמנויות, כפי שמגדיר זאת טרייביטש, "אפשר לקנות היום שרימפס קפוא איכותי במחיר יותר זול משווארמה". הייבוא לצד שיפור ביחסים על הספקים הביאו לעליית הרווח הגולמי ושיעורו עלה ל-30% לעומת 25% ב-2007.
בנוסף, עברה פעילות המזון לרווח תפעולי של 13 מיליון שקל לעומת הפסד של 4.3 מיליון שקל ב-2007. ברבעון הרביעי היא עדיין הפסידה תפעולית מיליון שקל, אך מדובר בצמצום משמעותי לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "שיפרנו משמעותית את הרווח הגולמי ושיעורו גם ברשת וגם בתעשייה ויצאנו במהלכי התייעלות שונים", הסביר מנכ"ל טיב טעם אדו הלפט.
בשורה התחתונה רשמה פעילות המזון של טיב טעם הפסד נקי של 47 מיליון שקל לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ב-2007 והפסד של 15 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת 17 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2007.