שתף קטע נבחר

הפלאפון לא עבד בחו"ל, אך הלקוח לא יפוצה

התובע טען כי מכשיר הפלאפון לא עבד בחו"ל ודרש פיצוי. ביהמ"ש דחה את התביעה, וקבע: התובע היה צריך לבדוק כי הוא מבין כיצד להפעיל את המכשיר לפני שטס

לפני שיצא לחופשה בברצלונה, רכש התובע מפלאפון שירותי "פלא-חו"ל", שכללו השכרת מכשיר טלפון ובו אפשרות לקבל ולהוציא שיחות בחו"ל, וכן חוברת מדריך טיולים לברצלונה.

 

 

לטענתו, הוא לא הצליח להפעיל את המכשיר בחו"ל, דבר אשר העיב קשות על חופשתו, שכן בהיותו חולה לב ואב לחייל קרבי, היה המכשיר חיוני ביותר בעבורו. עוד טען, כי לא קיבל את מדריך הטיולים שהובטח לו. בגין כל אלה, דרש התובע פיצוי של 10,000 שקל.

 

פלאפון טענה כי התובע אחראי לנזקיו, שכן הוא לא פנה אליה מחו"ל ולו פעם אחת בטענה כי נפלה תקלה במכשיר, למרות שערכת המכשיר כוללת את מספר מוקד פלאפון חו"ל, שאליו יש לפנות בכל מצב של תקלה. עוד נטען, כי במעמד אספקת מכשיר הפלאפון קיבל התובע שובר לקבלת מדריך הטיולים בחנות "סטימצקי" בשדה התעופה.

 

לא קרא את ההוראות לפני הטיסה

השופטת אנה שניידר מבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחתה את התביעה, וקבעה כי אין לתובע להלין אלא על עצמו לגבי אי-הנוחות שנגרמה לו:

 

"אם הקשר לישראל היה כה חשוב לתובע - היה עליו לבדוק היטב את הערכה בעת קבלתה ולקרוא את ההוראות בטרם יציאתו מהארץ, על מנת לוודא שהוא מבין את כל ההסברים בדבר דרכי ההתקשרות. כך גם לגבי מדריך הטיולים" כתבה השופטת.

 

עוד נקבע, כי התובע לא ניסה להקטין את נזקיו על ידי יצירת קשר עם מוקד פלאפון, ומשכך לא ברור כיצד ציפה שהתקלה תתוקן. לפנים משורת הדין, לא חויב התובע לשלם הוצאות משפט לפלאפון.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למה לא התקשרת למוקד?
צילום: index open
מומלצים