ב.מ.וו מציגה גרסאות M ל-X5 ו-X6
לראשונה בתולדות ב.מ.וו, הגרמנים יציעו גרסאות M גם לרכבי השטח כפולי ההנעה - X5 ו-X6. אבל מי באמת צריך רכב שטח עם 555 כ"ס?
דווקא בזמן של מיתון וצניחת מכירות בכל העולם, להציג רכב שטח יקר עם 555 כ"ס? זה בדיוק מה שעושה השבוע ב.מ.וו, שחשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-X5 ו-X6 בגרסת M ספורטיבית.
ב.מ.וו X5 M. רכב שטח ספורטיבי ראשון ליצרנית, אחרי שנים של התאפקות
לראשונה בתולדות ב.מ.וו, הגרמנים יציעו דגמי M עם הנעה כפולה - ולא סתם כפולה, אלא רכבי כביש-שטח. ספק אם בראשית שנות ה-80, כשהוקמה סדנת M, היה שם מי שחשב שבעתיד יהיה רכב ביצועים-כביש-שטח. ה-X5 הגדול ואחיו ה"ספורטיבי", ה-X6, יוצעו בגרסאות M זהות עם אותו מנוע ואותם ביצועים. תיבת ההילוכים היחידה במבחר תהיה אוטומטית עם שישה יחסי העברה.
555 כ"ס והנעה כפולה
שני רכב הכביש-שטח הגדולים, שחולקים גם פלטפורמה ומובדלים בעיצוב החיצוני ובמספר המושבים (ארבעה בלבד ב-X6, עד שבעה ב-X5), יעשו שימוש באותה יחידת V8. מדובר במנוע טווין-טורבו בנפח 4.4 ליטר, עם 555 כ"ס ו-69 קג"מ. המהירות המרבית של רכבי השטח הגדולים תוגבל ל-250 קמ"ש, והמיאוץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) יארוך 4.5 שניות.
ב.מ.וו X6 M. אותה פלטפורמה, אותו מנוע, פחות מושבים
עם ה-M החדשות, ינסו בב.מ.וו להתחרות בעיקר בפורשה קאיין טורבו, עוד רכב שספק אם מישהו היה מהמר שייוצר על-ידי פורשה לפני עשר שנים בלבד. גם במרצדס, שמשווקת ML בגרסת AMG "ספורטיבית" מזה שנים, יהיו על הכוונת של ב.מ.וו - שהתאפקה בדור הראשון של ה-X5, ולא הציגה גרסת M. כעת, גם בב.מ.וו מצטרפים לחגיגת השטח המוגזם.
שני הדגמים החדשים מציעים נוסחת עיצוב דומה: כל חלקי המרכב החיצוניים יהיו בצבע הרכב, לטענת ב.מ.וו כדי להדגיש את שיוכם לכביש ולא לשטח. יש להם גם חישוקים קלים חדשים, פגושים בולטים וארבעה פתחי מפלט. תגי M ישלימו את התמונה.