שתף קטע נבחר
 

מדד אמון הצרכנים בארה"ב זינק באפריל

המדד רשם את העלייה החודשית החדה ביותר מאז אוקטובר 2006 ועקף את תחזיות האנליסטים. הצרכנים הפגינו ביטחון ברמה הגבוהה מאז קריסת ליהמן ברדרס בספטמבר אשתקד

הצרכנים האמריקנים חשו בחודש שעבר מידה גדולה יותר של ביטחון בהשוואה לנקודת זמן כלשהי מאז קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר, שדחפה את מערכת הבנקאות העולמית אל סף קריסה, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ו').

  

המדד המשותף לאוניברסיטת מישיגן ולרויטרס עלה ל-65.1 נקודות באפריל, לעומת מדד של 57.3 נקודות מרס. המדד רשם את העלייה החודשית החדה ביותר מאז אוקטובר 2006. מדד אפריל גם מהווה את העלייה השנתית הראשונה של המדד מאז יולי 2007. כלכלנים ציפו שמדד אפריל יעמוד על 61.9 נקודות.

  

מדד התנאים הכלכליים הנוכחיים עלה בחודש שעבר ל-68.3 נקודות לעומת 63.3 נקודות במארס – המדד הטוב ביותר זה 4 חודשים. מדד ציפיות הצרכנים עלה ל-63.1 נקודות, לעומת 53.5 במרס, גם כאן זהו המדד הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2008. 

 

"השיפור התמקד בציפיות לעתיד, במיוחד בתחזית לטווח ארוך של המשק", אמר ריצ'ארד קרטין שעמד בראש הסקר ממנו הורכבו כל המדדיםהנזכרים לעיל. חלק ניכר מהעלייה מיוחס להערכה החיובית של הצרכנים ביחס למאמצי החירום של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אומר קרטין. מהסקר עולה ש-65% מהצרכנים מאמינים שמאמצי החילוץ של הממשל יביאו לשיפור במצב המשק. 

 

מדד פעילות המגזר היצרני בארה"ב עלה באפריל , חודש 3 ברציפות של עליות, אך נותר שלילי חודש 15 ברציפות. כך עולה ממדד מנהלי הרכש שפורסם אף הוא הערב. המדד עלה באפריל ל-40.1 נקודות, לעומת 36.3 נקודות במארס. מדד נמוך מ-50 נקודות מצביע על הצטמקות של הפעילות היצרנית. כלכלנים ציפו שהמדד יעלה ל-38.4 נקודות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים