שתף קטע נבחר
 

בטר פלייס מחליפה מצבר

חברת בטר פלייס הציגה ביפן את מתקן החלפת המצברים אותו היא מתכננת לפרוס ברחבי הארץ, לטובת רשת טעינת מכוניות חשמליות שהיא עמלה על פיתוחה

מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי והחברה לישראל הציג היום (ד') ביפן, אבטיפוס של תחנת החלפת מצברים למכוניות חשמליות. במיזם מסבירים כי החלפת המצברים נועדה לפתור את אחת הבעיות העיקריות של מכוניות חשמליות: טווח נסיעה מוגבל, העומד על-פי הערכות על כ-160 ק"מ בלבד. יש לציין כי חברת בטר-פלייס מתעתדת להקים בישראל כמה מאות תחנות להחלפת מצברים, וזאת לצד מאות אלפי נקודות הטענה שייפרשו ברחבי הארץ.

 

 

הצגת התחנה, שנערכה במסגרת פרויקט רשמי של ממשלת יפן, לוותה בחשיפת פרטים מעטים בלבד על מיזם הרכב של אגסי והחברה לישראל. כך למשל, עדיין לא ידוע מה תהיה עלות כל תחנה, מה יהיה מחיר המצברים, מה יהיה טווח הנסיעה האפקטיבי של המכוניות החשמליות והיכן יאוכסנו המצברים הישנים. מעט הפרטים שנחשפו אינם חדשים: בחברת בטר-פלייס מסבירים כי החלפת מצברים תימשך בין 60 ל-80 שניות, והיא תבוצע באופן אוטומטי לחלוטין. המכוניות ששימשו להצגת התחנה, הן של חברת ניסאן היפנית - אחת השותפות העיקריות של בטר-פלייס.


שי אגסי מציג ביפן את מתקן החלפת המצברים. מאות כאלה מתוכננים בארץ

 

בהודעה לעיתונות, מציינים בבטר-פלייס כי "תהליך ההחלפה מאפשר ניתוק מהיר ובטוח של המצבר הריק מהמכונית, והחלפתה במצבר טעון. הנהג אינו נדרש לצאת מהרכב במשך התהליך". יש לציין כי המודל אותו הציגה בטר-פלייס, אומץ עד כה על-ידי קונצרן רנו-ניסאן בלבד. בכירים ביצרניות רכב אחרות - למשל, ב.מ.וו ומרצדס - הביעו בעבר ספק אם החלפת מצברים תהפוך למודל עסקי וטכנולוגי מקובל. בנוסף, גם קונצרן רנו-ניסאן אינו מחוייב באופן בלעדי למודל החלפת המצברים, ואף הצהיר כי בכוונתו לפתח טכנולוגיות נוספות - ובהן מכוניות חשמליות שאינן מאפשרות החלפת מצברים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחליפים מצבר, בינתיים ביפן
אצלנו בעוד שנתיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים