רודפים אחרי הנוסעים הספונטניים
המשבר הכלכלי הביא את חברות התעופה לגלות יצירתיות במלחמה על הנוסעים: אל על יוצאת ביממה של מבצעים; הדקה ה90- מציעה כרטיסים בלילה האחרון שלפני הטיסה בחצי מחיר
הקיץ בפתח, ובניגוד לשנים קודמות נראה שהמיתון וההאטה בתנועת הנוסעים לחו"ל גורמת לענף התעופה לנקוט מבצעי שיווק אגרסיביים, שאינם אופיינים לעונת התיירות.
אל על הכריזה על יממה של מבצעים, החל ממחר בשעה 10:00 בבוקר ועד אותה שעה למחרת, שבמסגרתה יוצעו שניים או שלושה יעדים במחירים מוזלים מדי שעתיים, לאורך כל שעות היממה. כך, למשל, טיסות למגוון יעדים באירופה יוצעו החל מ299- דולר, טיסות למזרח הרחוק יוצעו החל מ649- דולר, וטיסות לצפון אמריקה - החל מ799- דולר. מהחברה נמסר שלמבצע הוקצו כ5,000- כרטיסים.
אף שמכירת הכרטיסים במסגרת המבצע תיערך רק במהלך 24 השעות הנתונות, הטיסות מיועדות לצאת עד סוף אוגוסט. במקביל יימכרו גם כרטיסים לטיסות נבחרות במהלך חג השבועות, במחירים שיתחילו ב99- דולר לכרטיס.
אל על אינה היחידה שיוצאת במבצעי שיווק יוצאי דופן בניסיון להתמודד עם ההאטה בשחקים: גם חברת התיירות הדקה ה90- הכריזה לאחרונה על מבצע חדש שפונה לנוסעים ספונטניים, שמוכנים לקנות כרטיס יום לפני מועד הטיסה.
במסגרת המבצע מוצעים מדי ערב, החל בשעה ,18:00 כרטיסי טיסה מוזלים לטיסות שייצאו למחרת יום ההזמנה. המבצע, שנושא את השם "ציפורי לילה," מציע כרגע מושבים בטיסות סדירות של אל על לאירופה בהנחות של .55%-40% כך, למשל, כרטיס טיסה לאמסטרדם נמכר ביום רביעי שעבר לטיסה של יום המחרת, ב264- דולר. לשם השוואה, מחיר הטיסה המקורי היה יותר מכפול: 533 דולר. כרטיס למוסקבה הוזל מ495- דולר ל199- דולר; כרטיס למינכן הוזל מ445- דולר ל199- דולר; וכרטיס לפריז הוזל מ541- דולר ל299- דולר.