רווחי סלקום גדלו ב-27.5% ברבעון
חברת הסלולר מסכמת רבעון ראשון מוצלח, עם רווח נקי של 348 מיליון שקלים וגידול של 21 אלף במספר המנויים. החברה תחלק דיבידנד של 3.36 שקלים למניה
חברת הסלולר סלקום מסכמת רבעון ראשון בשנת 2009 עם גידול של 27.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-348 מיליון שקלים. בחברה מדווחים כי מספר מנויי החברה גדל בכ-21 אלף והוא עומד על כ-3.2 מיליון מנויים, נכון לסוף מרס 2009. מתוכם, כ-833 אלף מנויים משתמשים בטכנולוגיית הדור השלישי.
בעקבות הדו"חות, הכריזה סלקום על חלוקת דיבידנד לרבעון הראשון בסך 3.36 שקלים למניה, המסתכם ב-330 מיליון שקלים.
הרווח התפעולי של החברה עלה ברבעון הראשון של 2009 ב-4.2%, והסתכם ב- 442 מיליון שקלים (כ-105 מיליון דולר). זאת בהשוואה ל-424 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2008. הרווח התפעולי לרבעון הראשון של שנת 2008 כלל רווחים חד פעמיים בסך של כ-19 מיליון ש"ח, המיוחסים בעיקר למכירת מספר קנים תת-קרקעיים עודפים לסיבים אופטיים ולמכירת קרקע במודיעין.
ה-EBITDA (הרווח התפעולי לפני הוצאות ריבית, פחת ומס) ברבעון גדל ב-3% והסתכם ב-611 מיליון שקלים (כ-146 מיליון דולר). זאת בהשוואה ל-593 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עמד על 39.1% ברבעון הראשון של 2009, לעומת 37.2% ברבעון המקביל אשתקד. בסלקום מייחסים את גובהם של הרווח התפעולי, ה-EBITDA ושיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות, לצעדי ההתייעלות המתמשכים וניהול ההוצאות השקול לאורך הרבעון.
"אנו מרוצים במיוחד מהצמיחה המשמעותית ברווחיות שלנו, ובייחוד מהגידול בהכנסות מתוכן", אמר טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה. "במיוחד על רקע המשך השחיקה בהכנסה לדקת שימוש של כ-2% ברבעון הראשון מול הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה ברווחיות מיוחסת בעיקר לניהול עלויות צמוד,שהוביל לרמת הוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות זהה לרבעון". המקביל אשתקד.