האתר של HOT: יש מה לאהוב
ביקורשת הלכו להתחבר לכבלים ומצאו אתר נעים ונוח, אך קצת מיושן ולא תומך בדפדפנים אלטרנטיביים. ביקרנו
אתר HOT אחראי לספק הסברים על השירותים שהחברה מציע לקהל לקוחותיה (טלפון, אינטרנט וכבלים) תוך התמקדות בשני קהלי יעד עיקריים, לקוחות פונטציאלים ולקוחות קיימים. בנוסף אנו מצפים שיציע תמיכה לאותם לקוחות קיימים המגיעים אליו מסיבות שונות. בדקנו עד כמה הוא נותן מענה מספק לאותם הצרכים.
עמוד בית שמתמקד בעיקר
עמוד ראשי מתוכנן נכון מסביר לנו על האתר, ומכוון אותנו לדרך הנכונה וזה בדיוק מה שקורה בעמוד הראשי של HOT. המידע הרלוונטי לקבוצות המשתמשים השונות מופיע במרכז, הצפה נכונה של שירותים חיוניים ומעט תוכן שלא מסיט את תשומת הלב מהעיקר. שמחתי לגלות עמוד ראשי נקי ומסודר.
נקודה לשיפור: פרסומת הפלאש הענקית הפועלת אוטומטית כאשר נכנסים לאתר. חשוב להבין את ההבדלים בין צריכת המידע באינטרנט ובטלוויזיה. מה שנתפס כנורמלי במדיה הטלוויזיונית, יכול להיתפס כפולשני ברשת האינטרנט.
אנחנו מבינים שחשוב לאנשי HOT לקדם נושאים שונים אך יש דרכים טובות ויעילות יותר. הצפה נכונה של תכנים בעמודים פנימיים או הצפות נעימות יותר בעמוד הבית יעשו את העבודה. כרגע אני חושב (וזה מתוך תחושת בטן כי אין לי נתוני צפיה בעמוד), שחלק זה נתפס בעיני המשתמשים כפרסומת ועל כן הם "מדלגים" עליו והופכים אותו ללא רלוונטי.
מבדיקה שעשיתי בטכנולוגיית EYETRACKING (מצלמות מיוחדות הבודקות את המיקום המדויק עליו מסתכל המשתמש), ניתן לראות שכאשר נכנסים משתמשים לאתר עם מטרה ברורה הם כמעט ומתעלמים מאזור הבאנר. כמובן שהגודל שלו והעיצוב מושכים תשומת לב, אך זאת נעלמת כמעט מיד כאשר הסרטון מתנגן.
מפת חום של העמוד הראשי
ניתן להבחין באזורים ה"חמים", שקיבלו את מירב תשומת הלב של המשתמשים. (הבדיקה נעשתה על שבעה משתמשים בגילאי 20 עד 30, לכולם ניתנה אותה המשימה: להבין מה הפרוצדורה במעבר דירה). פתרון אחר לקידום מוצרים ושירותים יכול היה להיות Wizard פשוט בו הלקוחות החדשים עונים על שאלון קצר ובסיומו האתר מציע להם את החבילה המאימה להם ביותר.
סרגל ניווט פשוט
סרגל הניווט פשוט ומכיל בדיוק את המידע הדרוש כדי להתמצא באתר. היררכיית מידע נכונה היא צעד ראשון לחוויית משתמש טובה באתר. הייתי שוקל להבליט את הלינק לשירות הלקוחות, לפחות באותו הגודל של הטלפון להצטרפות, מה שיעזור ללקוחות קיימים ובנוסף יעביר מסר של אמינות – "אנחנו לא רק פונים ללקוחות חדשים אנחנו גם תומכים בלקוחות קיימים".
השילוב בין סרגל ניווט ועמוד בית פשוטים מקלים משמעותית בחיפוש המידע באתר בעמוד הראשי.
העמודים הפנימיים
החוויה הטובה מהעמוד הראשי לא עברה, לצערי, אל העמודים הפנימיים. העמודים הראשונים מורכבים מאותם באנרי פלאש גדולים וממעט מדי תוכן. ההיררכיות הוויזואלית בין הפרטים על המסך לא ברורה וקשה מאוד לסרוק את העמוד. סרגל הניווט המשני לא בולט מספיק ואינו מסודר לפי סדר לוגי כל שהוא ופנה לכמה קהלים בו זמנית. בכל עמודי הטקסט השורות ארוכות מדי ולא קיימת אפשרות (טכנית) להגדיל את הגופן, מה שמקשה על הקריאה.
הקושי המרכזי הוא הנסיון לתקשר לשני סוגי קהלים באותו העמוד – לקוחות קיימים ולקוחות חדשים. מדוע לא להפריד את הקהלים ולייעד אזור ללקוחות קיימים? (בדומה לשירות החשבוניות שקיים היום). כך נשפר את חווית הגלישה באתר גם ללקוחות החדשים וגם ללקוחות הקיימים.
כך לדוגמה נוכל להציע ללקוחות קיימים את כל השירותים שמעניינים אותם במקום אחד וכן מידע על תוכניות שידרוגים והטבות מבלי לבלבל את הלקוחות החדשים המגיעים לאתר.
חדשנות: הוט נשאר מאחור
בעולם בו הטלויזיה והאינטרנט מתקרבים בצעדי ענק וכל כך קל לחבר בין תכנים ואתרים שונים ברשת התפלאתי לגלות שאתר HOT נשאר מאחור. יש לי כמה הצעות שיכולות להוסיף לחווית הגלישה באתר ובמקביל לתת כלים אפקטיביים (ורגועים) לאנשי השיווק של HOT:
1. לפתוח ערוץ HOT בטוויטר בו נוכל לשמוע על תקלות צפויות, תכנים חדשים ומבצעים. בשימוש נכון טויטר יכול להיות כלי מצוין. בנוסף, אפשר לקחת פתוח עמוד טויטר לכל תוכנית חדשה ולשחקניה.
2. אזור בעמודי התוכניות בו נציף קישורים אל קהילות המעריצים והעמודים שנפתחו לתוכניות ברשתות החברתיות השונות.
כרטיס ניקוד
חזות – האתר של הוט נעים ומעוצב כחלק בלתי נפרד מהמותג. הצבעים השולטים הם אדום ולבן והעגלוליות המאפיינת את הלוגו נוכחת באלמנטים רבים באתר. קיים הרבה חלל לבן, נעשה שימוש באייקונים המשתלבים בשפה הגרפית, ובצילומים המעניקים עושר לעיצוב. האתר בהחלט לא מביא חדשנות עיצובית אך גם לא נדרש לכך.
התמצאות וניווט – כפי שרשמתי, סרגל הניווט הראשי פשוט ומכיל בדיוק את המידע הדרוש כדי להתמצא באתר. עיקר הבעיות נמצאות בסרגל הניווט הפנימי, בלינקים שבורים, בניסוחים לא נכונים ובחוסר תשומת לב לפרטים מה שגורם לאיבוד התמצאות באתר.
תמיכה בדפדפנים – לצערי האתר לא תומך בפיירפוקס, כרום או ספארי. רוב הבעיות הן בעיות עימוד וגלישה בדרך כלל בסרגל הניווט.
ליאור יאיר הוא חבר UPA ישראל ומומחה לחווית משתמש בחברת Netcraft .