רכבת מת"א לחיפה: בחושך מוחלט ובלי מזגן
נוסעי הרכבת בין תל-אביב לנהריה, נאלצו אמש להסתדר בעלטה ובחום מעיק במהלך הנסיעה עד חיפה. הסיבה: תקלה טכנית מנעה את הפעלת מערכת המיזוג והחשמל, ולא הייתה אפשרות להחליף את מערך הקרונות
רכבת ישראל מציגה: סיוט של נסיעה. נוסעי הרכבת אמש בקו העמוס בין תל-אביב לנהריה, הופתעו לגלות כי הם נדרשים לשבת בחושך במהלך הנסיעה עד חיפה. גרוע מכך - הם נאלצו להתמודד עם חום מעיק בקרונות, עקב תקלה טכנית שמנעה את הפעלת מערכת מיזוג האוויר. ברכבת מודים כי תקלה טכנית אכן מנעה מהנוסעים מיזוג אוויר ותאורה, אך מסבירים זאת בחסרונם של מערכי רכבת חליפיים.
- סדרת תאונות השביתה קטרים וקרונות
תקלה טכנית היא זו שגרמה אמש לנסיעת סיוט עבור נוסעי הרכבת בין תל-אביב לנהריה. מערך הקרונות שדהר אמש בקו העמוס, היה חשוך לגמרי ולא ממוזג. כשל במערכת החשמל במערך הרכבת, מנע אפשרות של שימוש בתאורה או מיזוג הקרונות. הנוסעים הרבים נאלצו לשבת בחשכה גמורה ובחום מעיק, וההקלה הגיעה אך ורק בתחנת חיפה, לאחר עשרות דקות של נסיעה. שם עברו הנוסעים לרכבת תקינה, אשר המשיכה את דרכה לנהריה ללא בעיות, כך דוברות הרכבת.
הרכבת נסעה בלי אורות ובלי מזגן (צילום אילוסטרציה)
לטענת רכבת ישראל, שימוש בכל צי הרכבות שברשותה, מנע אפשרות להעניק לנוסעים נסיעה רגילה, בתאורה ובמיזוג ראוי. "הרכבת חווה ביקוש הולך וגדל לשירות, וצי הקרונות הקיים מתקשה להדביק את הביקוש", אומרים שם. "בימים אלה פועלת הרכבת להכנסת קרונות חדשים לשימוש ורכישת קרונות נוספים", הם מוסיפים ומתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות שנגרמה אמש.
יש להזכיר כי במוסכי הרכבת מאוחסנים מספר מערכי רכבות שהיו מעורבים בתאונות, חלקן הוגדרו "קלות" על-ידי הרכבת, אך בפועל מדובר במערכים שהושבתו ולא חזרו לתקינות ופעילות שוטפת. בנוסף, רכבת ישראל הפסיקה לאחרונה את השימוש בקרונות החדשים - שלושה חודשים לאחר שהופעלו לראשונה - שרכשה מחברת סימנס בעלות כוללת של חמישה מיליארד שקלים. זאת בעקבות ליקויים חמורים שנחשפו ב-ynet. הרכבת הוציאה משימוש את הקרונות החדשים, שאמורים היו לפתור לפחות חלקית את בעיית המקום, "עד שיתבררו ויסודרו כל התקלות".