נהג הניסוי של למבורגיני זוכה למכונית על שמו
נהג הניסוי שהיה אחראי ליכולת הכביש של מרבית מכוניות העל האיטלקיות מתוצרת למבורגיני, יזכה למהדורה מיוחדת של גייארדו על שמו. ולראשונה מזה שנים ארוכות - יש לה הנעה אחורית במקום כפולה
משתלם להיות נהג הניסוי של למבורגיני. לא רק שאתה זוכה לבחון את כל מכוניות החברה הרבה לפני שהן אפילו נחשפות לקהל הרחב, אלא כשמגיע זמנך לפרוש, אתה מקבל מכונית על שמך. וזה בדיוק מה שקורה כעת לולנטינו בלבוני, נהג הניסוי של למבורגיני מאז 1967, שפרש לאחרונה לגמלאות.
למבורגיני גייארדו LP 550-2 ולנטינו בלבוני, עם הנעה אחורית ו-550 כ"ס
לכבודו, למבורגיני משיקה מהדורה מיוחדת של הגייארדו, מכונית העל הקטנה של היצרנית. קוראים לה גייארדו LP 550-2 ולנטינו בלבוני, וייחודה בהנעה אחורית - במקום ההנעה הכפולה שמאפיינת בשנים האחרונות את דגמי השור האיטלקי.
שמה של ה-LP 550-2 מגיע מהספק המנוע (550 כ"ס) ומההנעה האחורית (שני גלגלים מניעים במקום ארבעה בדגמי ה-LP 560-4). היא עושה שימוש באותה יחידת כוח, בנפח 5.2 ליטר ו-10 צילינדרים ב-V, אך עם 10 כ"ס פחות מהדגם כפול ההנעה. מנגד, הדגם החדש קל מגרסת ההנעה הכפולה, עם משקל עצמי של 1,380 ק"ג לעומת 1,430.
התוצאה היא ביצועים מספקים בהחלט: 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 320 קמ"ש מרביים. ה-LP 550-2 מציגה תצרוכת דלק של 4.5 ק"מ לליטר בעיר, 10 ק"מ בינעירוני ושבעה ק"מ לליטר במסלול משולב. פליטת פחמן דו-חמצני עומדת על 345 גרם לק"מ - כל זאת לגרסת שישה הילוכים ידנית. מי שיבחר בתיבה הרובוטית, יזכה לתצרוכת דלק ופליטת CO2 נמוכות יותר.
הדגם החדש, שיוצע ב-250 יחידות בלבד, ייהנה גם משינויים לכיול הקפיצים והבולמים, למוטות מייצבים שונים ולצמיגים המותאמים לרכב הנעה אחורית, במידה 235/35-19 מלפנים ו-295/30-19 מאחור. בלמבורגיני אף טוענים כי המבנה האווירודינמי של המרכב הותאם לאופי השונה, וכך גם מערכת בקרת היציבות, שתתיר החלקה משמעותית יותר לפני שתתערב.
הגייארדו LP 550-2 ולנטינו בלבוני תובדל מבחוץ בפס לבן-זהב לאורך המרכב, ובתא הנוסעים בריפוד בשני גוונים. מחירה יעמוד על 162,000 יורו לפני מסים באירופה (כ-890,000 שקל), ו-219,800 דולר לפני מסים בארה"ב (כ-850,000 שקל).