קו הרכבת בין ת"א לב"ש שוב יושבת
החל מהלילה (א') ב-23:00 ועד יום ה' בבוקר תופסק לחלוטין פעילות רכבת ישראל בקו בין תל אביב לבאר שבע. זאת במסגרת עבודות התשתית שהחלו השנה, ויסתיימו ב2012-. הרכבת: בכל חודש השנה יסגר הקו למשך מספר ימים. בחברת האוטובוסים מטרופולין, האמורה לתגבר את קווי הנסיעה, לא יודעים להסביר כיצד יתוגברו הקווים
עושים שימוש קבוע בקו הרכבת בין באר שבע לתל אביב? היכונו להפסקת הפעילות החודשית. רכבת ישראל משביתה שוב את קו הרכבת בין המרכז לדרום, והפעם זה מתחיל היום (א') ב-23:00, ומסתיים ביום ה' הקרוב, ברכבות הבוקר המתוכננות. מדובר בהמשך עבודות פיתוח התשתית והנחת המסילה המתוכננים עד 2012. בסיומם, כך מבטיחים ברכבת, יקוצץ זמן הנסיעה בין המרכז לדרום בחצי שעה לערך, ויעמוד על 50 דקות בדיוק, במקום 80 כיום.
- מרץ 2009: השבתה לשלושה ימים
מדובר בקטע המסילה בין תחנת ההגנה בתל אביב, לאורך כל הדרך כולל קריית גת, להבים, באר שבע האוניברסיטה, באר שבע מרכז ודימונה. ברכבת מבהירים כי במהלך ימי העבודותל והשבתת הקו לנוסעים, תתגבר חברת האוטובוסים "מוטרופלין" את הקווים בין באר שבע והתחנה המרכזית בתל אביב, כמו-גם תחנת תל אביב סבידור (ארלוזרוב). פניית ynet לחברת מטרופולין, כדי לברר איזה סוג של תגבור תעניק החברה לקו הרכבת המושבת, נענתה ב"אין לנו עדיין מידע מפורט, זה תלוי במספר האנשים שימתינו על הרציף". מאוחר יותר עדכן מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני, כי החברה תציע לפחות 50 אוטובוסים נוספים בכל יום, כדי לפצות על השבתת קו הרכבת.
"רק לאחר שנלחמנו בהחלטה לסגור את קווי הרכבת בימי הלחץ ראשון וחמישי, החליטו ברכבת להמנע מסגירה בימים אלה, ומשביתים את הקו רק באמצע השבוע", אמר קרני ל-ynet. בכל פעם שיצא אוטובוס לכיוון תל אביב מבאר שבע או לכיוון ההפוך, יתייצב אוטובוס נוסף כדי לאסוף נוסעים, ולצאת מיד ברגע שיתמלא", הוסיף.
מרכבת ישראל נמסר כי סגירת הקו למספר ימים אמורה להתבצע במהלך כל אחד מהחודשים הקרובים עד סוף השנה, ולאחר מכן תבחן הרכבת את הצורך בסגירה נוספת.
ללא קשר לסגירה הצפויה, או לשיבושי רכבת עליהם דווח לאחרונה, נתקלו נוסעי הרכבת מבאר שבע לתל אביב בתקלות טכניות שמנעו את יציאת הרכבת בזמן. בשני המקרים, במהלך יום חמישי, התעכבה הרכבת בתחנת היציאה, כאשר הנוסעים ישובים בקרונות וממתינים. בשני המקרים טענו הנוסעים כי הובהר להם ש"הרכבת כבדה מדי, והקטר אינו יכול למשוך את הקרונות העמוסים". האיחור במקרה הראשון עמד על כחצי שעה, במקרה השני על כ-50 דקות.
מרכבת ישראל נמסר כי מדובר בשתי תקלות טכניות אשר טופלו במקום.