ניסאן ליף - הרכב החשמלי הראשון בישראל?
ניסאן פרסמה תמונות של המכונית החשמלית הראשונה שלה, וקוראים לה ליף. אלינו תגיע בסוף 2010 או ראשית 2011 - ואף מילה על פרויקט בטר פלייס
שבוע אחרי אב הטיפוס, ניסאן מציגה את הדבר האמיתי. תכירו את ניסאן ליף (Leaf, עלה), רכב חשמלי סדרתי ראשון לניסאן. מדובר באחת המכוניות החשמליות הסדרתיות הראשונות בעידן המודרני, לאחר שייצור מכוניות חשמליות נדחק לשולי התעשייה עוד בראשית המאה ה-20.
באירוע שנערך, ביפן, הציגו בכירי ניסאן - ובראשם קרלוס גוהן, נשיא החברה - את הליף, משפחתית קומפקטית עם מנוע חשמלי שמאפשר לנסוע עד 160 ק"מ, בתנאים אופטימליים כמובן. טעינת המכונית תארוך כשמונה שעות בשקע 200V ביתי, ובניסאן מבטיחים שכ-80% מהטעינה תהיה זמינה בתוך פחות מ-30 דקות - למשתמשים בנקודת טעינה מהירה.
לליף הנעה חשמלית עם הספק של 107 כ"ס, בדומה למנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, ומומנט של 28.5 קג"מ, הדומה למנועי 3.0 ליטר בנזין. היא תוצע במרכב חמש דלתות עם חמישה מושבים, ואת הטעינה מבצעים מפתח הנמצא בחרטום המכונית.
משמאל למעלה בכיוון השעון: סמל ניסאן על פתח הטעינה בחרטום; שני שקעי ההטענה; טעינה רגילה; טעינה מהירה
באופן מעניין, ניסאן אינה מתייחסת לפרויקט בטר פלייס בראשות שי אגסי ועידן עופר, שאמור לספק את פתרונות הטעינה בישראל. בשלב זה לא ברור אם המכונית תוכננה כך שתתאים בלעדית לפרויקט התשתית הזה, שזוכה לברכת הממסד הישראלי, או שניתן יהיה להטעינה ללא צורך בהתקשרות עם בטר פלייס.
הליף תגיע לשווקים השונים - בהם ישראל - בסוף שנת 2010 או ראשית 2011. ניסאן אינה מפרסמת תג מחיר, אך היעד הוא להציע את המכונית במחיר תחרותי. בישראל לפחות, מכונית מסוג זה זכאית לפטור כמעט מלא ממסים, מה שיאפשר לחברת קרסו, יבואנית המותג, להציע אותה במחיר נמוך יחסית.
מעט לאחר הליף, אמורה להגיע לישראל גם החשמלית של רנו, שתתבסס על אותה פלטפורמה ותהיה במרכב סדאן האהוב על-ידי הישראלים. פרטים על מכונית זו, ועל מחליפת המגאן סדאן שתכונה פלואנס (Fluence) ומבוססת אף היא על אותה פלטפורמה, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.