שתף קטע נבחר

מדד אמון הצרכנים של הפועלים עלה גם ביולי

המדד עלה זה החודש הרביעי ברציפות, לרמה דומה לזו ששררה במשק לפני כשנה. כלכלני הבנק: "העלייה עקבית וניכר שיפור במכירות ברשתות השיווק ורכישות בכרטיסי אשראי"

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-"TNS טלסקר" עלה בחודש יולי זה החודש הרביעי ברציפות. המדד עלה ביולי ב-4.1 נקודות לרמה של 125.2. רמת המדד דומה לזו ששררה במשק לפני כשנה. העלייה באמון הצרכנים משתקפת הן במדד המצב הכלכלי השוטף והן במדד הציפיות.

 

 

כלכלני בנק הפועלים אומרים כי "העלייה באמון הצרכנים בחודשים האחרונים עקבית עם שיפור באינדיקטורים אחרים לצריכה, כמו המכירות ברשתות השיווק ורכישות בכרטיסי האשראי. עם זאת, במקביל לשיפור באמון הצרכנים, המצב בשוק העבודה המשיך להידרדר - שיעור האבטלה עלה ל-8.4% בחודש מאי והשכר הריאלי במגמת ירידה.

 

הכלכלנים מעריכים כי ניתן לייחס את האופטימיות בקרב הצרכנים בישראל לעליות השערים שאפיינו את השווקים הפיננסיים, וכן למדיניות המוניטרית המרחיבה, ובפרט לריבית הנמוכה שמעודדת צריכה ורכישת נכסים (כולל דירות).

 

עוד מציינים הכלכלנים, כי עלייה באמון הצרכנים בחודשים האחרונים אפיינה את מרבית הכלכלות המפותחות בעולם, אם כי בארה"ב חלה ירידה בחודשיים האחרונים, על רקע המשך איבוד המשרות במשק ועליית שיעור האבטלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים